آیا اتریوم رقیب بیت کوین در سال ۲۰۲۱ است؟

کارشناسان و موسسه های اقتصادی و مشاوره ای پیش بینی می کردند رمز ارز اتریوم در ماه های ابتدای سال ۲۰۲۱ با کاهش ارزش روبرو شود اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش تحریریه، خواه یک سرمایه‌گذار باشید یا نه، عملکرد اخیر ارز دیجیتال «اتریوم» احتمالا نظر شما را جلب کرده‌است. در دسامبر سال ۲۰۲۰، ارزش بازار ارزهای رمزنگاری سر به فلک کشید و اینک با گذشت چند ماه، به نظر نمی‌رسد روند صعودی آنها کند شود.

در ماه اکتبر هر اتریوم قیمتی معادل ۳۸۷.۰۹ دلار و سرمایه بازار آن ۴۳ میلیارد و۸۲۲ میلیون و۸۴۰ هزار و ۷۲۹ دلار بود. کمتر از سه ماه قیمت آن به طرز حیرت‌انگیزی به یک هزار و ۳۰۹ دلار رسیده و سرمایه بازار آن به ۱۵۰ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۳۴۴ دلار رسید. این روند صعودی موجب شده تا سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به بررسی روند این ارز بپردازند تا بدانند که آیا روند صعودی این دارایی در طول سال ۲۰۲۱ و بعد از آن ادامه خواهد یافت یا خیر. در زمان تنظیم این گزارش ارزش هر اتریوم به بیشتر از ۱۸۰۰ دلار رسیده است.

در این گزارش برخی از برترین پیش‌بینی‌های قیمت اتریوم را برای ۲۰۲۱ به اشتراک خواهیم گذاشت.

اتریوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین آلت‌کوین‌های جهان است. اتریوم دومین ارز رمزنگاری‌شده بزرگ پس از بیت‌کوین است و طی سال‌های گذشته موفق به کسب تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اختصاصی شده‌است.

اگرچه اتریوم غالبا به عنوان اصطلاحی جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد  اما در واقع نام شبکه بلاک‌چین است که واحد پول رایج آن با نام «اتر یا ETH» شناخته می‌شود. این شبکه برای انجام معاملات صددرصد ایمن از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. برخلاف بیت کوین، هیچ منبع ثابتی برای اتر وجود ندارد، به این معنی که مقیاس‌پذیرتر از سایر گزینه‌های رمزنگاری است. این تنها یکی از دلایلی است که بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند اتریوم در نهایت بهتر از بیت‌کوین عمل خواهد کرد. اما این باورها چقدر واقع بینانه است؟

** پیش بینی قیمت اتریوم برای سال ۲۰۲۱

پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان که باعث سقوط قیمت‌ها در اواسط ماه مارس شد، بازار ارزهای رمزپایه دوباره به اوج خود برگشت.  اولین پیش بینی کوتاه مدت قیمت اتریوم از بنیاد «ولت اینوستور» ارائه می‌شود. این بستر تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری در نهایت ادامه روند صعودی را برای این ارز رمزپایه پیش‌بینی کرده‌؛ اگرچه در این پیش‌بینی وجود یک رکود جزئی نیز برای ماه مارس اعلام شده‌است.

همانطور که از نمودار بالا مشاهده می‌کنید، سیستم پیش‌بینی ولت اینوستور انتظار دارد که اتریوم در ابتدای سال کاهش ارزش داشته باشد و طبق پیش‌بینی‌ها در پایان ماه مارس به پایین‌ترین قیمت خود یعنی زیر ۹۰۰ دلار برسد. البته این پیش بینی تاکنون محقق نشده است. بر این اساس کاهش می‌تواند بیش از ۴۰۰ دلار ضرر به همراه داشته‌باشد و سرمایه‌گذاران امیدوارند که این دارایی بتواند روند صعودی خود را حفظ کند. با این حال، خبر خوب اما این است که این دوره نزولی طولانی نخواهد بود و با شروع ماه می و حتی طبق محافظه‌کارترین پیش‌بینی، قیمت هر اتریوم به یک هزار و ۱۵ دلار بازمی‌گردد. طبق تخمین‌ها ارزش متوسط این ارز حدود یک هزار و ۱۷۲ دلار و حداکثر قیمت آن تقریبا یک هزار و ۳۳۴دلار است.

از این مرحله به بعد، روند قیمت اتریم صعودی خواهد بود. ولت اینوستور پایان سال ۲۰۲۱، قیمت‌های زیر را برای این ارز رمزپایه پیش‌بینی کرده‌است:

حداقل ارزش: یک هزار و ۲۷۴ هزار دلار ($۱۲۷۴.۲۹۰)

ارزش میانگین: حدود یک هزارو ۴۶۵ هزار ($۱۴۶۵.۹۳۰)

بیشترین ارزش: حدود یک هزار و ۶۷۷ دلار ($۱۶۷۷.۲۷۰)

برای دومین پیش‌بینی کوتاه‌مدت درباره ارزش ارتریوم در سال ۲۰۲۱ از «پریویژن بین‌کوین» سایت آنالیز ارزش بیت‌کوین ایتالیا استفاده می‌کنیم. این سایت اغلب در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت دارایی‌های دیجیتال خوش‌بین است. دلیل عمده آن این است که تصویب گسترده ارز رمزنگاری شده را برای سال‌های آینده پیش‌بینی می‌کند. این شرکت معتقد است که اتریوم یک سال دیگر در رکورد خواهد بود.  

این سایت پیش‌بینی  می‌کند که اتریوم بیشتر رشد سال ۲۰۲۱ خود را ببین سپتامبر و اکتبر سال جاری تجربه خواهد کرد. بر اساس یافته‌های پریویژن بیت‌کوین، قیمت اتریوم از ۲ هزار و ۸۹۸ دلار به ۵ هزار و ۶۶۴ دلار خواهد رسید که در صورت صحت این پیش‌بینی ارزش این دارایی طی ۳۰ روز ۲ برابر خواهد شد!

همچنین کارشناسان این سایت انتظار داشتند قیمت این ارز رمزپایه تا قبل از پایان ژانویه به نزدیک ۲ هزار دلار ($۱۹۶۲.۷۶۲۱) برسد که البته تاحدودی درست از آب در امد.

وقوع این اتفاق به معنای افزایش ارزش اتریوم به بیش از ۶۰۰ دلار در طی چند هفته آینده خواهد بود. این گزینه جایگزین جالبی برای پیش‌بینی‌های والت اینوستور است که می‌گوید اتریوم تا قبل از ماه می به زیر ۹۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

پایان/

۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 8521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =