بایدن ترفندهای کثیف امنیتی را احیا می کند

اقدامات و دستوران جو بایدن حکایت از آن دارد که تلاش می کند امپریالیسم آمریکایی را با ابزارهای اطلاعاتی و نظامی دوباره احیا کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «ولترنت» نوشت، «جو بایدن» تلاش دارد تا ابزارهای امپریالیسم آمریکایی را احیا کند. رئیس جمهوری تازه ایالات متحده اندکی پس از حضور در کاخ سفید اصلاحاتی را که سلف وی یعنی «دونالد ترامپ» در ترکیب شورای امنیت ملی (NSC) این کشور ایجاد کرده بود ملغی ساخت و رویه های سابق را دوباره در پیش گرفت.

«تیری میسان» منتقد فرانسوی سیاست های کاخ سفید اعتقاد دارد دونالد ترامپ  وقتی در سال 2017 وارد اتاق بیضی کاخ سفید شد رئیس سازمان اطلاعات مرکزی یعنی سی.آی.ای (CIA) و رئیس ستاد مشترک ارتش را از فهرست حاضرین در جلسات منظم و همیشگی این شورا کنار گذاشت. او با این کار خود شورای امنیت ملی آمریکا را از نفوذ افرادی که به عنوان معمار و مجری اصلی امپریالیسم و سیاست های جنگ طلبانه آمریکا به شمار می روند از بقیه جدا کرد.

این اصلاحات ترامپ را قادر ساخته بود تا به دومین رئیس جمهوری آمریکا از جنگ جهانی دوم به بعد تبدیل شود که هیچ جنگ جدید را شروع نکرده است. حتی رئیس جمهوری دموکرات پیشین آمریکا که به ارامش و خوش برخوردی معروف بود هم آغازگر جنگ بوده است. 

در واقع اولین رئیس جمهوری آمریکا که جنگ به راه نینداخت جیمی کارتر دموکرات بود که پس از افشاگری انواع ترورها، کشتار و کودتاهای انجام شده آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده در سراسر جهان، موفق به کسب پیروزی در انتخابات شده بود.

در واقع اقدام بایدن در بازگرداندن دو تن از مهمترین چهره های امنیتی به شورای امنیت ملی آمریکا آشکار می سازد که وی قصد دارد بار دیگر ترفندهای کثیف آژانس های رسمی امنیتی و اطلاعاتی این کشور را زنده کند.

مدیر CIA و رئیس ستاد مشترک ارتش بار دیگر در جلسات این شورا شرکت خواهند کرد تا دوباره سیاست های کاخ سفید را با شیوه های که به آن آشنا هستند به هر قیمیت پیش ببرند.

پایان/

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 8616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تندیس IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 0
      کی گفته کارتر جنگ براه نینداخته ؟ مسئله حمله امریکا در موضوع طبس جنگ ناکام امریکا با ایران بود.