یک و تیر و دونشان مصوبه مالیات ستانی از اینفلوئنسرها/مجلس پیش گام شفافیت

سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

به گزارش تحریریه، براساس بند الحاقی تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه، درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه ای رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

گفتنی است،‌این مصوبه مجلس برای تکلیف به سازمان مالیاتی برای انتشار عمومی وضعیت مالیاتی اینفلونسرها گام مهمی در راستای شفافیت مالیاتی در کشور است.

این پیشنهاد با همکاری مرکز پژوهش‌ها تنظیم شده است. منظور از رسانه‌های کاربرمحور کانال‌های اینستاگرام، تلگرام و امثالهم است و اگر بیشتر از 500 هزار کاربر داشته باشند مشمول مالیات می‌شوند و تمامی کسب و کارهای کوچکی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، این حکم شامل آنها نمی‌شود.

در فضای مجازی برخی از کسب و کارها شکل خاصی پیدا کرده اند به عنوان مثال  تعداد کاربران برخی کانال‌هایی که در اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند، نجومی است و به چند صد هزار کاربر می‌رسد که در اصطلاح به آنها اینفلوئنسرها می‌گویند و شاخه‌های مختلفی ایجاد می‌کنند که در این کانال‌ها از جمله کارهایی که انجام می‌شود تبلیغات است.

 تبلیغات در رسانه ای انجام می‌شود که کاربرمحور است یعنی به این دلیل تبلیغات در این کانال‌ها به دلیل مخاطبان بالا بسیار باارزش است و وقتی تعداد مخاطبان کانالی نجومی می‌شود، تبلیغات آن بسیار گران قیمت است و صاحب آن درآمد غیرمتعارف و نجومی کسب می‌کند.

پایان/

۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 8749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =