محتوای ایمیل محرمانه: القاعده در طرف ما است

«جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» در ایمیلی که به تازگی فاش شده اعلام کرد در تحولات پیشین، القاعده و کاخ سفید در یک سو علیه ملت و دولت سوریه قرار داشتند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «GREAT GAME INDIA» عنوان داشت «جیک سولیوان» مشارو امنیت ملی «جو بایدن»  که پیش از این مشاور ارشد «هیلاری کلینتون» تا سال 2016 به ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری قبلی بود در ایمیلی که مفاد آن به تازگی افشا شده است تصریح کرد که «در تحولات سوریه القاعده طرف ما (آمریکا ) قرار دارد».

سولیوان که زمانی معاون وزیر امور خارجه بود و اکنون یکی از مهمترین پست های امنیتی در کاخ سفید را در اختیار دارد تاکید کرده بود: القاعده در زمان دولت اوباما در کنار واشنگتن ایستاده بود.

همه این همکاری نزدیک کاخ سفید و القاعده که منجر به کشتار وحشیانه هزاران انسان بیگناه در سوریه شد از دید گروه های حقوق بشری و سران کشورهای غربی نادیده گرفته می شود. این درحالی است که اخیرا رسانه ها و اتاق های فکر غربی از همکاری ایران و القاعده و حضور برخی از اعضای این گروه در تهران به عنوان یک اهرم فشار علیه تهران استفاده می کنند. آن ها تلاش دارند اقدامات تروریستی این گروه در دهه 1990 به بعد را به نوعی با ایران مرتبط کنند حال آنکه طبق اعتراف مقام ارشد کنونی کاخ سفید چند سال قبل آمریکا و القاعده در یک جبهه در سوریه برای یک هدف با یکدیگر همکاری می کردند.

ایمیل سولیوان به کلینتون با عنوان کامل SPOT REPORT 02/12/ قابل جستجو است و آخرین جمله آن حائز اهمیت است که در آن آمده است: القاعده در سوریه در طرف ماست (AQ is on our side in Syria) . 

پایان/

۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
کد خبر: 8824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =