گزارش تکان دهنده دولت انگلیس از عوارض واکسن کرونا

گزارش تکان دهنده دولت انگلیس حکایت از آن دارد که تزریق واکسن های «ام آر ان ای» باعث یک هزار و ۷۱۶ مورد اختلال چشمی و ۲۲ مورد کوری شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «humansarefree» گزارش داد دولت انگلیس در حال جمع آوری اطلاعات مهم درباره میزان ایمنی واکسن‌های «بایون‌تک -فایزر» و «آکسفورد -استرازنکا» است و آخرین گزارش تصویر مطلوبی را  ارائه نمی‌دهد.

این گزارش که چند هفته قبل منتشر شده آورده است اولین دوز واکسن فایزر- بایون تک، به دست ۵.۴ میلیون نفر رسید که ۵۰۰ هزار تن از این افراد دوز دوم این واکسن را نیز دریافت کردند.

تا ۲۴ ژانویه، نزدیک به ۵۰ هزار گزارش از آسیب واکسن برای این نوع خاص واکسن از جمله مرگ ناگهانی هفت شهروند انگلیسی وجود داشته‌است.

دست کم یک نفر از هر ۳۳۳ نفر به دلیل تزریق واکسن‌های کرونا آسیب جدی می‌بینند.

۱.۵ میلیون دوز از واکسن آکسفورد -استرازنکا نیز به شهروندان انگلستان تزریق شده‌ که منجر به بروز عوارض جانبی دیگر شده‌ است. این عوارض جانبی تا تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ در آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) ثبت شده است و شامل همه عوارض مرتبط و به روز نیست.

میزان آسیب‌های واکسن در حال حاضر (گزارش شده) از هر ۳۳۳ نفر ۱ است. این میزان آسیب واکسن احتمالا بسیار بیشتر از میزان اطلاعات دریافتی است زیرا افراد اغلب در گزارش آسیب‌های واکسن مردد هستند. بسیاری از افراد واکسیناسیون را راه حل مطمئن، قطعی و مموثر می‌دانند و جرات نمی‌کنند آن را زیر سال ببرند. از طرف دیگر، بسیاری از پزشکان قبول نمی‌کنند که آسیب‌های گزارش شده مربوط به واکسن باشد.

عوارض جانبی این واکسن‌ها موارد جزئی نیستند که در طی یک روز برطرف شوند. این عوارض می‌توانند زندگی فرد را تغییر دهند چراکه باعث سکته مغزی، مشکلات قلبی، فلج عضله، کوری یا شوک آنافیلاکسی می‌شوند.

قبل از اینکه نتیجه آزمایشات انسانی واکسن بایون‌تک -فایزر منتشر شود، این شرکت‌های دارویی با همه دولت‌های بزرگ جهان قرارداد منعقد کردند تا با این اقدام خلاف قانون، بتوانند صدمات ناشی از آسیب‌های اجتناب‌ناپذیری که امکان داشت با تزریق واکسن بر شرکت وارد شود را جبران کنند.  

تکان دهنده‌ترین گزارش‌ها درباره اختلالات چشمی است:

۹۷۸ نفر بعد از تزریق واکسن بایون‌تک –فایزر و ۷۳۸ نفر پس از تزریق واکسن آکسفورد –استرازنکا دچار اختلالات چشمی شده‌اند. از مجموع یک هزار و ۷۱۶ نفر واکسینه شده توسط این ۲ شرکت، ۲۲ نفر آنها به طور کامل کور شده‌اند.

پایان/

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 8901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =