اعتراف حریرچی به جوگیری وزارت بهداشت در درمان کرونا

بر خلاف تصور عموم در علمی بودن رفتارهای وزارت بهداشت، معاون وزیر بهداشت در سخنانی به جوزدگی در استفاده از برخی داروهای کرونا در درمان بیماران اعتراف کرد.

به گزارش تحریریه، چند ماه قبل بود که کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با افتخار اعلام کرد کارآزمایی بالینی همبستگی (Solidatory) در پی یافتن درمانی موثر برای کووید ۱۹ توسط ‎سازمان جهانی بهداشت راه اندازی شده و یکی از بزرگترین مطالعات درمان این ‎بیماری در دنیاست که تقریباً ۱۲۰۰۰ بیمار را در ۵۰۰ بیمارستان در بیش از ۳۰ کشور جهان ثبت نام کرده و ایران نیز در آن حضور چشمگیر و موثری دارد.

جهانپور تاکید کرد در پیش نویس ارزیابی ۶ ماهه اول این مطالعه بر خلاف برخی مطالعات دیگر در اروپا و آمریکا آمده است که “به نظر می‌رسد ‏داروهای رمدسیویر، لوپیناویر، هیدروکسی کلروکین و اینترفرون تاثیری اندک روی مبتلایان به کووید ۱۹ و کاهش میزان مرگ و میر آنها دارد".

اما پس از گذشت چندماه ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در برنامه تلویزیونی از جوگیری وزارت بهداشت در استفاده از داروی رمدسیویر، لوپیناویر برای درمان کرونا پرده برداری کرد. حریرچی اعتراف می کند که استفاده از این داروی بر پایه جوی بود که در دنیا ایجاد شد.

پایان/

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 8934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =