انتقام علیاحضرت ملکه از شاهزاده هری

پس از افشاگری های پرنس هری و همسرش اکنون جریان رسانه ای به سرکردگی بی.بی.سی حرکتی نرم و بسیار ماهرانه را در دفاع از ملکه و نشان دادن قدرنشناسی هری در قبال خدمات و حمایت کامل خانواده سلطنتی به راه انداخته است.

به گزارش تحریریه، «پرنس هری» نوه ملکه انگلستان و «مگان مارکل» الحق و الانصاف زلزله ای را برای کاخ باکینگهام و خانواده سلطنتی بریتانیا رقم زدند. گذشته از رفتارهای خاص و متفاوت هری در دوره تحصیل، سربازی و پس از آن، یک سال قبل وی و همسرش پس از تولد فرزندشان تصمیم گرفتند از همه مسئولیت ها و حقوق خانواده سلطنتی صرفنظر کنند و در ظاهر یک زندگی عادی را در آمریکا دنبال کنند. این خبر نشان از تحولی بی سابقه و شرایط خاص برای این خانواده داشت. 

هری و مگان چندی قبل گفت وگویی را با «اپرا وینفری» مجری شبکه «سی بی اس» آمریکا انجام دادند و برخی اسرار مگوی دربار انگلستان را فاش کردند که بیشتر آن به تصمیم سال گذشته آن ها مربوط می شد.

آن ها برخی ویژگی هایی که را که تاکنون هیچ کسی حتی وجود ذره ای از آن را در خانواده سلطنتی باور نمی کرد در مورد اطرافیان ملکه بیان کردند که تبعیض، نژادپرستی، ضدیت با سیاه پوستان، دروغگویی و خالی کردن پشت وی از جمله این اتهامات بودند.

اگر واقع بین باشیم هر یک از این ویژگی ها در مورد عالی ترین مقام هر کشوری بیان می شد بریتانیا جریان سازی حقوق بشری گسترده و حملات سیاسی پردامنه و راه اندازی کمپین های مجازی و واقعی فراوانی را مدیریت می کرد که بسیاری از کشورهای غربی هم از ان پیروی می کردند و آن دولت را به سرنگونی می کشاندند. اما بار دیگر سیاست انگلیسی به کار افتاد و در ابتدا ملکه با سعه صبر بیانیه ای خنثی صادر کرد و چند روز بعد از پیگیری ادعاهای هری و مگان خبر داد.   

اما در همین مدت اصلی ترین دستگاه رسانه ای انگلیس یعنی بی.بی.سی که همیشه بر غیردولتی بودن آن تاکید می شود، حرکتی خزنده، نرم و بسیار ماهرانه را در دفاع از ملکه و برای خط دهی به افکار عمومی آغاز کرد تا در این مساله ضمن تطهیر ملکه الیزابت تاحدامکان برای کاهش تاثیر اقدام هری و مگان بر ذهنیت بریتانیایی ها قدم بردارد و آبروی رفته را به باکینگهام باز گرداند. همان ملکه ای که محبوبیت و آبروی وی سال ها قبل با مرگ مرموز پرنسس دایانای مشهور تا مرز نابودی رفته بود.   

افشای منابع مالی و درآمد پرنس هری

بی.بی.سی روز گذشته در اقدامی بی سابقه، گزارشی کامل با جزئیات در مورد درآمد هری و مگان منتشر کرد تا نخستین ضربه را به مهمترین پاشنه آشیل آن ها یعنی درآمد خانوادگی بزند. گزارش به این پرسش پاسخ می دهد که «درآمد پرنس هری و مگان مارکل از کجا تامین می‌شود؟» و سپس در مهمترین محورها روی مانبع درآمدی و کمک های سلطنتی مانور می دهد.

 نکات ذکر شده در گزارش بی بی سی عبارت هستند از:

«- تصمیم گرفته شد که این زوج همچنان برای مدتی از پدر هری، پرنس چارلز، پول دریافت کنند.

-سال قبل در قبال فعالیت های آن دو به آن ها ۵/۶ میلیون پوند پرداخت شده بود.

-این در حالی است که پرنس هری در مصاحبه خود با اپرا وینفری اعلام کرد که از آن زمان به بعد، خانواده سلطنتی "عملا هر نوع کمک مالی به او را قطع کردند.

- شاهزاده ویلیام و پرنس هری، ۱۳ میلیون پوند از مادرشان، پرنسس دایانا ارث برده‌اند.

- پرنس هری همچنین از مادر مادربزرگش، ملکه مادر، میلیون‌ها پوند ارث برده است.

- دوشس ساسکس (مگان مارکل) در دوران بازیگری خود، برای هر قسمت سریال سوتس Suits پنجاه هزار دلار دریافت می‌کرده است. او همچنین یک وبلاگ در مورد سبک زندگی اداره می‌کرد و برای یک برند کانادایی طراحی لباس هم انجام می‌داد.

همچنین در گزارش آمده است این دو در ایالات متحده با شبکه های تلویزیونی همکاری دارند و از آن طریق هم میلیون ها پوند درآمد کسب کرده اند.

-این کمک هزینه سلطنتی ... در ازای وظایف رسمی سلطنتی و نگهداری از کاخ های سلطنتی صرف می‌شود.»

بی.بی.سی رسانه ملکه است

مشاهده می شود رسانه ملکه بسیار ماهرانه اطلاعاتی را که همه آن ها محرمانه و درست هستند، بی محابا منتشر می کند تا به نوعی اقدام هری و مارکل برای افکار عمومی نوعی قدرنشاسی در قبال ملکه  نشان داده شود. ضمن انکه تاکید می شود آن ها مستقل هستند و هیچ نیاز مالی به خانواده سلطنتی ندارند.

با توجه به شناخت دو دهه ای که بنده از رسانه های انگلیسی زبان کسب کردم مطمئن باشید در روزها و ماه های آینده از این  اطلاعات و آمار و حتی محرمانه تر در کنار گزارش برخی بی اخلاقی های پرنس هری در رسانه های رسمی و زرد انگلیسی و آمریکایی منتشر خواهد شد تا هر چه بیشتر هری و مگان محکوم و مذموم شوند.

در نهایت همین جریان رسانه ای چنان فشاری را بر این زوج وارد می کنند که آن ها مجبور می شوند در بیانیه ای رسمی از ملکه به خاطر بی اعتبار کردن خاندان سلطنتی بریتانیا عذرخواهی کنند.

چند سال قبل معاون اول رئیس جمهوی پیشین کشورمان در توصیفی از کار رسانه ای عمیق و کارساز که به صورت نرم اهداف دولت ها را عملیاتی می سازد، به فعالان رسانه ای توصیه کرد اگر می خواهید کار رسانه ای عمیق انجام بدهید از بی.بی.سی یاد بگیرید که بسیار نرم اهداف خود حتی برنامه های ضدبشری لندن را توجیه و برای افکار عمومی خنثی و عادی جلوه می دهد.

این جریان رسانه ای حتی به نوه ملکه انگلیس هم رحم نمی کند اگر وی پا را از گلیم خود فراتر بگذارد. 

پایان/

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 8979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =