رزم حسینی پاسخ روحانی و جهانگیری را داد

وزیر صمت به صراحت گفت که تنها در بخش مرغ(با دخالت روحانی در ادامه حیات دلار 4200 تومانی)، آسیب دیده ایم و در سایر بخش ها بر تحریم غلبه کرده ایم.

به گزارش تحریریه، رزم حسینی وزیر صمت عملا به عنصر بحران زای دلار 4200 تومانی در اقتصاد که با ورود حسن روحانی تداوم یافت؛ اعتراف کرد و گفت: علیرغم همه فشارها و جنگ رسانه‌ای دشمن در ۹۹ قلم از ۱۰۰ قلم کالا مشکل نداشتیم و فقط در یک قلم کالا (مرغ) به مشکل نسبی برخوردیم... در سال گذشته 146 میلیون تن کالا در کشور تامین( واردات) یا صادرات شده و 73 میلیارد دلار تجارت کشور در سال گذشته بوده است. از این میزان 112 میلیون تن صادرات کالا داشته‌ایم که صادرات بلافاصله تبدیل ارز و تحویل بانک مرکزی شده است و این میزان صادرات و ارزآوری یکی از افتخارات دولت می‌باشد.

این گزاره ها نشان می دهد که کشور مشکلی در ارزآوری نداشته و نوسانات قیمتی دلار به دلیل سیاست بانک مرکزی بوده است. همچنین نشانه روشنی بر این مدعا است که ایران از لحاظ اقتصادی تحریم نیست و توانسته بیش از 70 میلیارد دلار تجارت خارجی داشته باشد و فقط تحریم های بانکی باقی مانده است که آنهم با اتصال به سویفت چین و روسیه و انعقاد پیمان های پولی دوجانبه قابل حل شدن است.

رزم حسینی بارها به صراحت اعلام کرده که مخالف دلار 4200 تومانی است و اظهارات اخیر وی پاسخ غیرمستقیم به دفاع سرسختانه روحانی و جهانگیری برای تداوم پرداخت دلار 4200 تومانی است، ضمن اینکه رئیس جمهور و معاون وی بارها در کار وزیر صمت دخالت کرده اند.

تنها کالایی که همچنان با بحران روبرو است کالایی است که مشمول پرداخت دلار 4200 تومانی است که نشان می دهد سیاست پرداخت ارز ترجیحی چیزی جز توزیع رانت و ایجاد مشکل برای مردم نیست.

پایان/

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 9146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      0 0
      یعنی در بخش گوشت و برنج و روغن و موز موفق بودید؟ زرشک