پشت پرده کاهش محسوس قیمتها در بازار طلا و ارز

در نخستین روز کاری رسمی در سال 1400 با افزایش گمانه زنی‌ها از احتمال توافق درخصوص برجام، قیمتها در بازار طلا و ارز با افت محسوس همراه شد.

به گزارش تحریریه،‌ امروز شنبه قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۰۶۹,۸۰۰ (یک میلیون و شصت و نه هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۰.۷۲ درصدی داشته است. نیم سکه، امروز به ۶,۵۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۳.۸۵ درصدی داشته است. همچنین ربع سکه با کاهش ۲.۳۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۴,۲۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

در بازار امروز هر مثقال طلا 18 عیار نسبت به ۳ روز پیش، با ۳۵۰۰۰ تومان کاهش، ۴,۶۳۴,۰۰۰ (چهار میلیون و ششصد و سی و چهار هزار) تومان نرخ گذاری شد.

این درحالی است که نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد خوش بینی در بازار طلا میان تحلیلگران وال استریت بهبود یافت اما همچنان انتظار می‌رود این فلز ارزشمند با موانع عمده ای روبرو شود و سرمایه گذاران خُرد به پایدار ماندن روند فعلی قیمتها بدبین مانده اند. در همین راستا  قیمت  اونس طلای جهانی 1،731،30 دلار رسید.

دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۴,۹۵۰ (بیست و چهار هزار و نهصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۲.۸۱ درصدی داشته است. یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۲.۸۱ درصدی، از ۳۰,۶۴۶ (سی هزار و ششصد و چهل و شش ) تومان به ۲۹,۸۱۰ (بیست و نه هزار و هشتصد و ده ) تومان رسید. همچنین درهم امارات (حواله) با کاهش ۲.۹۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۶,۸۹۲ (شش هزار و هشتصد و نود و دو ) تومان معامله شد. امروز لیر ترکیه نسبت به روز قبل بدون تغییر است و ۳,۱۳۰ (سه هزار و یکصد و سی ) تومان نرخ گذاری شد.

برخی گمانه زنیهای رسانه‌ای از کاهش بیشتر قیمت طلا و ارز در اردیبهشت ماه حکایت دارد.

پایان/

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 9184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =