پیش بینی قیمت لوازم خانگی در سال 1400

بازار لوازم خانگی در سال 1400 به دلیل اثر متغیرهای نرخ ارز و بهبود تولید داخل به سمت ثبات حرکت می کند.

به گزارش تحریریه، قیمت لوازم خانگی از سال 1397 تاکنون روی ریل افزایش قیمت حرکت کرده و گرانی دلار در کنار عدم واردات باعث شکل گیری قیمت های فضایی در بازار داخل شده است.

این روند با به خط شدن تولیدکننده های داخلی برای جایگزین شدن با کالاهای وارداتی تغییر کرد و شاهد افزایش تبلیغات برندهای داخلی در سطح شهرها و صدا و سیما هستیم که همچنان ادامه دارد. اگرچه نمی توان هنوز از بازار لوازم خانگی به عنوان یک بازار باثبات نام برد و به دلیل کمبود متغیرهای رقابت ساز در بازار شاهد قیمتگذاری های پرت و بالای تولیدکننده های داخلی هستیم که با نگاه کوتاه مدت؛ به جای گرفتن سهم بیشتری از بازار برای کار بلندمدت به فروش با قیمت های دولاپهنا روی آورده اند.

کاهش حتمی قیمت دلار در سال 1400 که روند آن آغاز شده و ادامه پیدا می کند، در کنار بهبود واردات لوازم خانگی و رقباتی تر شدن قیمت تولیدات داخلی باعث می شود تا قیمت ها در بازار با کاهش همراه باشد.

دولت به دلار ارزان برای تبلیغات انتخاباتی نیاز دارد و اگرچه کاهش تحریم ها در سمت برجام جدی نیست و به چند رفع محدودیت برای استفاده از دلارهای مسدود شده محدود خواهد شد، اما وزنه سنگین توافق راهبردی 25 ساله با چین باعث می شود تا اقتصاد ایران از جانب شرق به شدت تقویت شود.

نتیجه اینکه، به تاخیر انداختن خرید از بازار لوازم خانگی به سود خریداران است و کسانی که در ماههای بعد به جای بهار 1400 خرید کنند می توانند با انتخاب های متنوع تر و قیمتهای بهتر وارد بازار شده و منتفع شوند.

پایان/

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 9197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =