ماموریت دشوار حفظ رونق بازار تسلا

بازار سهام تسلا روزگار پررونقی را طی می کند اما بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده آن تردید دارند؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاران تلاش دارند راهی را برای تداوم سودآوری سهم این شرکت پیدا کنند.

به گزارش تحریریه، میزان فروش خودروی تسلا در سه ماهه نخست سال به  این سوال پاسخ داد که آیا تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی افزایش می‌یابد یا خیر؟ اکنون این سوال برای سرمایه گذاران ایجاد شده که چگونه می‌توان برای مدت طولانی تری بر این موج سوار شوند.

سهام تسلا در سال گذشته از ۲.۹۹- درصد شروع به رشد کرد اما در طی سال ۲۰۲۱، نوسانات برای سرمایه گذاران کوتاه مدت که زمان حضور آنان در سهم  کمتر از حد ایده آل بود، بسیار ناامید کننده بود. این یک نمودار قیمت از پایان سال ۲۰۱۹ است:

https://images.mktw.net/im-320441?width=620&size=1.2121212121212122

این نمودار چشم نوازی است  به خصوص اگر سهامدار بلندمدت باشید. اما سهام تسلا از اول ژانویه از بالاترین سطح روز خود ۲۷ درصد سقوط کرد. سپس در تاریخ ۵ آوریل ، سهام این شرکت  پس از انتشار گزارشی مبنی بر تحویل ۱۸۴.۸۰۰خودروی الکتریکی در سه ماهه اول ۴ درصد افزایش یافت.

تسلا سهام گرانی است. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط «فکت ست» از تحلیلگران این حوزه، اتفاق نظر وجود داشت که برای ۱۲ ماه آینده درآمد حاصل از مبادلات سهام این شرکت به ۱۴۷.۵ برابر خواهد رسید. در میان این ۳۵ تحلیلگر، کم‌تر از یک سوم آنان برای سهام این شرکت قیمت ۶۵۸.۲۶ را تخمین زدند، یعنی کمی پایین تر از قیمتی که سهام در یکم آوریل بسته شد.

به نظر می رسد بزرگترین رقبای تسلا در زمینه ارزش سرمایه‌گذاری سهام (EV) در ایالات متحده بر اساس برنامه اعلام شده شرکت ها «جنرال موتورز» با ۱.۷۹-، «فولکس واگن» با ۲.۲۰- و «فورد موتور» با ۱.۴۷- باشند. اما راهکارهای بیشمار دیگری نیز وجود دارد که بتوان برای طولانی مدت بر این موج سوار بود. شرکت‌های قطعات نیمه هادی همچنان از رشد ارزش سرمایه‌گذاری و ساخت انواع مختلف اجزاء بهره مند می شوند. در اینجا صفحه اخیر سهام قطعات نیمه هادی وجود دارد.

برای تهیه لیست گسترده تری از ارزش سرمایه‌گذاری و سهام مرتبط که ممکن است صعودی قابل توجه داشته باشد، لیستی از سهام های موجود تهیه شد که با افزودن سه نمونه و حذف موارد تکرار ، لیستی از ۱۷۵ سهام با ۷۶ مورد که در ایالات متحده  قرار دارند، ایجاد شد.

https://images.mktw.net/im-320509?width=620&size=1.5311004784688995

مثل همیشه، این لیست فقط یک شروع است و سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذاری در هر چیزی، تحقیقات لازم را صورت دهند. سهام «پلاگ پاور»(Plug Power ) با ۷.۸۲- یک سهام با پتانسیل بالاست، تحلیلگران انتظار دارند که طی ۱۲ ماه آینده ۷۵ درصد رشد داشته باشد. این شرکت خدمات سلول سوختی هیدروژن را ارائه می دهد.

سهام «بایدو» با -۲.۰۱ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و تحلیلگران انتظار دارند ۵۹ درصد افزایش را تجربه کند. این شرکت با هلدینگ خودروی «جیلی» چین برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی همکاری می کند.

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 9262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =