تبلیغ جدید شیطان پرستان

یک معبد شیطانی در آمریکا حق آزادی بیان خود را از طریق بیلبوردهایی در خارج از دالاس منعکس می کند و برای عضو گیری و ترویج یک اقدام ضدبشری عنوان می دارد «سقط جنین زندگی را نجات می دهد!»

به گزارش تحریریه، «سقط جنین زندگی را نجات می دهد!» یک بیلبورد از «معبد شیطانی» (TST) در امتداد ایالت ۳۰ در گارلند را می خوانید. بیلبوردی به ابعاد ۱۰ در ۴۰ فوت که روی آن نوشته شده است: «آیین سقط جنین دینی ما از بسیاری از محدودیت های کشور جلوگیری می کند». طبق نظر اعضای یک باشگاه بدنسازی در آن نزدیکی که این بیلبورد در پارکینگ آن قرار گرفته است، این تبلیغات توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است. یکی از اعضای این باشگاه بدنسازی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «از ماه گذشته که این تبلیغ بالا رفت، مردم همیشه در حال توقف و عکس گرفتن از آن هستند».

بودجه تبلیغاتی این بیلیودر توسط یک معبد شیطانی در گارلند تگزاس تامین می شود

بیلبورد گارلند یکی از سه بیلبوردی است که این سازمان برای انجام یک کار تبلیغاتی جدید تامین مالی کرده است و می گوید هدف آن آموزش به شیطان پرستان محلی است تا آنان را درباره حقوق مذهبی خود هنگام انجام سقط جنین آگاه کنند. «لوسین گریوز» یکی از بنیانگذاران معبد شیطانی، گفت که دو مورد دیگر را می‌توانید در مناطق هوستون و میامی بیابید.

این سازمان مستقر در شهر «سالم» ماساچوست، یک شعبه در دالاس دارد که در صفحه فیس بوک خود آورده است: «هدف ما ارتقاء عطوفت و عدالت در همه جنبه های زندگی برای همه انسان ها است».

قبل از آگوست سال ۲۰۲۰ مراسم سقط جنین دینی وجود نداشت اما از زمانی که توسط معبد شیطانی به عنوان یک سازمان مذهبی به رسمیت شناخته شده فدرال خلق شد، گریوز گفت که سقط جنین را تبدیل به یک آیین جدید مذهبی می کند. بنابراین این آیین به دلیل وجود قوانین مربوط به آزادی مذهبی مصون خواهد ماند.

 آیین فوق شامل حضور یک زن است که اصول سوم و پنجم معبد شیطانی را قبل از سقط جنین با صدای بلند می خواند و سپس وی صبر کرده و بازخوانی آن برای تایید توسط شخصی که می خواهد این اقدام را انجام  دهد صورت می گیرد.

گریوز گفت: «هدف این مراسم آن نیست که از سقط جنین تجلیل کنیم، این تایید کردن شخصی است که سقط می کند، کاری که او انجام می دهد نقض اعتقادات او نیست، بلکه این اقدام برای او امری مثبت است».

گریوز در سال ۲۰۱۳ بنیانگذار معبد شیطانی شد و ادعا کرد که این سازمانی غیر خداباور است و شیطان را پرستش نمی کند، گرچه آنها از نمادگرایی شیطانی استفاده می کنند.

گریوز گفت: «ما هیچ کاری از نوعی انجام نمی دهیم که حتی با قربانی کردن نوزاد برابر باشد. ما ایمنی و رفاه فرد باردار را در اولویت قرار می دهیم».

حداقل یک گروه مسیحی درخواستی آنلاین علیه بیلبوردی و تبلیغات این گروه مذهبی آغاز کرده است.

گریوز گفت: «دادخواستی که از شرکت تبلیغاتی صاحب بیلبورد برای حذف تبلیغات صورت گرفت، خنده دار و بسیار گمراه کننده است. این یک خیال واهی است که کسی فکر کند استحقاق آن را دارد تا عقیده ای برخلاف نظر خود را که به صورت صریح بر روی بیلبورد بیان می شود، شایسته نوعی مداخله قانونی بداند».

در فاصله کمی از بیلبورد «کلیسای شادی» در سنی ویل واقع شده است، در آنجا می توانید کشیش «رود برویر» و جماعت حدود ۶۰ نفره وی را بیابید. در بخش اعتقادات وبسایت آنها می توانید موضع برویر را درباره سقط جنین ببینید که نوشته: «ما معتقدیم که زندگی انسان از زمان حاملگی آغاز می شود و کودک متولد نشده یک انسان زنده است. سقط جنین به منزله گرفتن غیر موجه و بی دلیل زندگی انسان متولد نشده است».

برویر گفت: «من کاملا مخالف عمل سقط جنین هستم. این با ارزش ها یا اعتقادات مسیحی من همسو نیست». با این حال، او گفت که برای مخالفت با پیام بیلبورد، متن را امضا نمی کند.

برویر گفت: من طرفدار آزادی بیان هستم. چرا باید سعی کنم تا دادخواست را امضا کرده و صدای یک نفر رو خاموش کرده و آزادی که آنها باید برای ابراز آنچه به آن باور دارند ابراز کنند را بگیرم؟ چرا من این کار را انجام دهم و سپس برگردم و بگویم که به آزادی بیان اعتقاد دارم؟ این منطقی نیست.

گریوز گفت معبد شیطانی در تلاش است بیلبوردهای تبلیغاتی دیگری را در ماه های آینده در آریزونا اجاره کند و قصد دارد به تبلیغات این سازمان در مناطق مختلف تگزاس در سال ۲۰۲۱ ادامه دهد.

پایان/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =