آیا اصولگرایان مانع آمدن رئیسی می شوند؟

جریان های اصولگرایی در یک بازی روشن از آیت الله رئیسی می خواهند که وارد انتخابات ریاست جمهوری نشود.

به گزارش تحریریه، طی روزهای اخیر و با شدت گرفتن کمپین‌های دعوت از سیدابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات، اصولگرایانی که همواره ادعای استقبال از کاندیداتوری وی را داشته‌اند، خط خبری و سیاسی جدیدی را در پیش گرفته‌اند.

چهره‌های متعدد سیاسی در این روزها به گونه‌ای از «لزوم اخذ اجازه رئیسی از رهبر انقلاب» برای حضور در انتخابات سخن می‌گویند که گویی وی قصد دارد تا بدون انجام چنین اقدام روشنی در انتخابات حاضر شود. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که بدیهی‌ترین اقدام از سوی رئیسی برای حضور در این صحنه، هماهنگی با رهبر انقلاب خواهد بود.
این جریان‌ها که در ابتدا سعی داشتند تا حضور رئیسی را «نیازمند دستور رهبری» نشان دهند، پس از مدتی تلاش کردند تا کاندیداتوری رئیسی را «مشروط به استعفا از سوی رهبری» نشان دهند. این در حالی است که هر دوی این مواضع و خطوط خبری از اساس غلط بوده و بهره‌ای از واقعیت نداشت.
البته کانال‌های محفلی گمنام به این میزان بسنده نکرده و تلاش داشتند تا حضور احتمالی رئیسی در انتخابات را به حضور احمدی‌نژاد پس از منع توسط رهبری در سال ۹۶ تشبیه کنند!
در حالی که انتظار می‌رفت با افزایش اقبال به آیت‌الله رئیسی احتمال حضور سایر کاندیداها رو به ضعف رود، اما خبرها حاکی است که در هفته جاری، ستاد یک کاندیدای خاص با پرداخت هزینه‌های کلان به سراغ اجاره کانال‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی مشغول است.
در حالی که گفته می‌شد حضور آیت‌الله رئیسی موجب وحدت و اجماع حداکثری جریان انقلابی خواهد شد، تحرک‌ها حاکی است که تمام خبرسازی‌ها، چه آن‌ها که با نیت کاهش احتمال حضور برخی در انتخابات مطرح شده بود، و چه آن‌ها که شروط و مراحل عجیب و غریب برای کاندیداتوری رئیسی را مطرح می‌کرد، مانند دو تیغه یک قیچی هدفی جز فراهم کردن شرایط برای حضور یک کاندیدای خاص نداشته و ندارد.
بسیاری معتقدند معنای تحرکات اخیر آن است که مانند آن چه در سال ۹۶ اتفاق افتاد، در این دوره نیز ممکن است افرادی که تا کنون مواضع و اخبار متعددی مبنی بر عدم حضور خود در انتخابات داشته‌اند، بار دیگر برای رقابت با رئیسی در صحنه حضور پیدا کنند.
منبع: رجانیوز
پایان/
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 9718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =