وحشت اسرائیل از 650 هزار موشک

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است مقاومت جنگ را به عمق رژیم اسرائیل انتقال داده است و امور به سرعت به سود محور مقاومت پیش می رود. حالا مقاومت در حال صعود است رژیم صهیونیستی به سرعت در سراشیبی سقوط حرکت می کند. نتانیاهو که تاپیش از این از جنگ با ایران و حزب الله سخن می گفت اکنون توان مقابله با غزه را هم ندارد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» به تحولات فلسطین پرداخت و گفت که جشن عید فطر امسال متفاوت است زیرا مقاومت توانسته است از مسجد الاقصی و کوی شیخ الجراح دفاع و ما را سرافراز کند و اسرائیلی ها را پناهگاه ها بفرستد.

 «محمد الضیف» فرمانده گردان های عزالدین قسام جریان حماس در تهدیدهای خود گفت اگر غرور و زورگویی ها نظامی را پایان ندهید قطعا تاوان بسیار سنگینی خواهید پرداخت. او پدیده بی سابقه ای در سراسر جهان عرب است و به وعده های خود صادقانه وفا کرد. او گفت ساعت ۶ اسرائیل را با موشک، بمباران خواهیم کرد و دقیقا در این ساعت اسرائیل را هدف قرار دادند و ۷ موشک در قدس فرود آمد.

عطوان افزود: اسرائیل در رعب و وحشت به سر می برد. اکنون برد موشک ها بالا رفته است و دارای مواد منفجره و دقت بیشتری هستند. هیچ کس فکر نمی کرد که فرودگاه بن گوریون به تعطیلی کشیده شود. اکنون مقاومت جنگ را به عمق رژیم اسرائیل انتقال داده و این مهمترین تحول است. در انتفاضه اول از سنگ استفاده می شد و در انتفاضه دوم از سنگ و تفنگ استفاد می شد و اکنون انتفاضه سوم با موشک های دقیق رخ داده است. در جنگ جنوب لبنان به اسطور تانک «مرکاوا» پایان داده شد. در جنگ کنونی هم به اسطوره گنبد آهنین پایان داده شد.

اسرائیلی ها در درک چنین چیزی ناتوان هستند. گنبد آهنین که میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده اند قادر به رهگیری موشک هایی که از نوار غزه شلیک می شوند، نیست. مقاومت در حال صعود و رژیم اسرائیل در حال هبوط است. روحیه اسرائیلی ها فرسوده شده است. مقاومت دارای اراده و روحیه شهادت طلبی است. مقاومت دارای عزت نفس است در حالی که اسرائیلی ها دارای عزت نفس نیستند.

حال خط ایلات – عسقلان که رژیم اسرائیل به دنبال جایگزین کردن آن به جای کانال سوئز و دسیسه چینی علیه مصر بود هدف قرار گرفته شده است. مقاومت به طور عمدی این خط را با یک موشک هدف قرار داده است تا بگوید که این توطئه ها علیه مصر، مردم مصر و امت عربی را با یک موشک هدف قرار دادیم. این یک تحول واقعی در برابر قلدرهای اسرائیل است.

این تحلیلگر فلسطینی عنوان داشت اسرائیل اکنون با چندین خطر روبرو است. نخستین خطر، خطر داخلی است. عرب های سال ۱۹۴۸ قهرمانانی هستند که انتفاضه کرده اند. خطر دوم خطر خارجی است. موشک های واقعی هنوز رونمایی نشده و از آنها استفاده نگردیده است. گروه های مقاومت تاکنون تا  ۱۰ درصد توان خود را استفاده کرده اند. در شهرهای زیر زمینی موشک ها توسعه داده و انبار می شوند. امور به سرعت به سود محور مقاومت پیش می رود.

موضوع دیگر این است که مقاومت زیرساخت ها و از جمله خط ایلات – عسقلان را هدف قرار داده است. آنها نیروگاه های برق، فرودگاه بن گوریون و مراکز آب شیرین کن را هدف قرار داده اند. نتانتاهو در بدترین روزهای خود به سر می برد. درحالیکه او دم از جنگ علیه ایران و حزب الله می زند، در حالی که توان مقابله با غزه را ندارد. ایرانی که دارای ۵۰۰ هزار موشک است. حزب الله هم ۱۵۰ هزار موشک دارد. ما اکنون با اسطوره بی سابقه ای روبرو هستیم.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به وساطت قطر نه گفته است. «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم به وساطت مصر نه گفت. آنها گفته اند ما در آغاز راه هستیم ما این جنگ را ادامه می دهیم زیرا می توانیم از قدس و مسجد الاقصی تا ابد دفاع کنیم و حقوقمان را بازپس گیریم.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 9846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرشاد IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      0 0
      عاقبت دوستی فلسطین با صهیونیست مانند دوستی ایران با امریکا و غرب است که هر دو یک نتیجه دارد نابودی مردم فلسطین و ایران ما خیلی پیش تر رفت و امد با امریکا اسرائیل داشتیم بعد از انقلاب هم از روی کم تجربگی و برخی افکار در داخل از امریکا و غرب گزیده شدیم پس خواهشا تیر خلاص را نخوریم .ما بیداریم
    • مسعود IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام‌جناب‌عطوان.هرچند‌که‌‌سما‌هم‌طرفدار‌محور‌مقاومت ودفاع‌اسلامی‌هستید.اما‌این‌را‌‌به‌سران‌ومردم‌عرب‌منتقل‌کن که‌هزینه‌این‌موشکها‌تماما‌از‌جیب‌مردم‌ایران‌تک‌وتنها‌هزینه می‌شود‌ومردم‌نجیب‌ودلاور‌‌ایران‌است‌که‌پشت‌مقاومت‌ایستاده و‌با‌تمام‌سختی‌های‌معیشت‌کنار‌آمدند.در‌عوض‌برادران‌و هموطنان‌جناب‌عالی‌واکثر‌‌اعراب‌فریب‌خورده‌خواهان‌حمله‌ آمریکا.وصهیونیسم‌به‌ایران‌‌هستند.واین‌است.وقاحت‌بعضی از‌اعراب‌که‌بادشمن‌صهیونیسم‌دوست‌هستند‌وباملت‌ایران دشمن‌.واین‌جز‌از‌حسادت‌و‌حقارت‌عربی‌‌نیست.که‌بعضی‌از اعراب‌واقعا‌اهل‌حماقت‌وحقارتند.فقط‌شکمشان‌پر‌باشد بی‌خیال‌ناموس‌وغیرت‌ودین‌‌و آخرت. طبق‌نظر‌سنجی‌یک‌مرکز‌خارجی‌‌متاسفانه‌‌‌اول‌مردم‌مصر‌وبعد‌ نیجریه‌وبعد‌سودان‌‌‌خواهان‌حمله‌آمریکا‌به‌ایران‌بودند. واین‌است‌همان‌حقارت‌وحسادت‌و کینه.وبی‌غیرتی‌بعضی‌‌از اعراب. یا‌در‌حوادث‌اخیر‌سوریه‌‌همین‌خالد‌مشعل‌وگروهی‌از‌رزمندگان حماس‌برعلیه‌دولت‌‌سوریه‌به‌داعش‌پیوستند.دولت‌سوریه که‌در‌میان‌اعراب‌‌‌تنها‌دولتی‌است‌که‌‌از‌آرمان‌فلسطین‌حمایت کرده‌ومی‌کند‌.‌وبیشترین‌کمک‌ها‌را‌به‌حماس‌ورئیس‌قبلی‌آن یعنی‌خالد‌مشعل‌‌‌گرده‌است