روزهای ناخوش خریداران ایرانی بیت کوین

همزمان با افزایش نا اطمینانی در بازار جهانی رمز ارز، احتمال ریزش دلار و مسدود سازی درگاههای صرافیهای ایرانی باعث بهت معامله گران داخلی شده است.

به گزارش تحریریه،  اخیرا محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در مکاتبه ای با وزیر اقتصاد و بانک مرکزی، اعلام کرده است، بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی حوزه نظام پولی کشور در اسرع وقت ضمن ارائه برآورد قابل اتکا از آینده این فناوری و اثر آن بر اقتصاد و به ویژه نظام پولی و مبادلات کشور، مقررات لازم را برای فعالیت در مبادلات رمزارزها تدوین نموده و نسبت به نظام‌مند کردن فعالیت رمزارزها اقدام نماید.

در ضمن تذکرات مجلس شورای اسلامی به بانک مرکزی لازم است توضیح مناسبی در مورد علت استمرار ارائه درگاه‌های پرداخت به سایت‌هایی که به گفته بانک مرکزی فاقد مجوز بوده‌اند نیز ارائه شود و در صورت متضرر شدن مردم به واسطه وجود درگاه‌های پرداخت دارای مجوز از بانک مرکزی در این سایت‌ها، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

بر این اساس همزمان با افزایش نا اطمینانی در بازار جهانی رمز ارز، احتمال ریزش دلار و مسدود سازی درگاههای صرافیهای داخلی باعث بهت معامله گران داخلی شده است. 

۳۶۵ میلیارد دلار ضرر در بازار ارزهای رمزنگاری شده

فروش یکجای بیت کوین، ۳۶۵ میلیارد دلار از بازار ارز رمزنگاری شده را از بین برد. بزرگ ترین دارایی دیجیتال جهان، افت بزرگی را تجربه کرده که منجر به خروج ۳۶۵ میلیارد دلار از بازار ارزهای رمزنگاری شده شد. روز چهارشنبه بیت کوین به ۴۵، ۷۰۰ دلار کاهش یافت که معادل کمترین میزان آن از اول مارس است.

از اواخر چهارشنبه شب، رمز ارز بیت کوین، در حال سقوط است و  ظاهرا دلیل آن به توییت ایلان ماسک، مالک خودروی برقی آمریکایی تسلا برمیگردد که اعلام کرد، بیت کوین انرژی زیادی مصرف کرده و برای پرداخت پول خودروی تسلا قابل قبول نیست!  وی گفته که به دنبال سایر رمزارزها میگردد که کمتر از 1% بیت کوین برق مصرف میکند.

نکته جالب توجه اینکه، آمارها نشان میدهد که مصرف برق تولید بیت کوین در حال حاضر 121.36 تراوات ساعت، معادل مصرف برق کشور سوئد و آرژانتین است.

گفتنی است، از شب گذشته شاهد ریزش 15 درصدی در بازار رمز ارزها هستیم. هرچند برخی فعالان بازار رمزارزها، نوسانات تکنیکالی را عامل این ریزش اعلام کرده اند،‌ اما باید به این نکته توجه کرد که ماهیت صنعت رمز ارز با چالش رو به رو شده است.

هم اکنون یعنی در عصر روز پنج شنبه،  قیمت بیت کوین به 49 هزار دلار (افت 14 درصدی) و قیمت هر اتریوم به 3760 دلار  (افت 13 درصدی)کاهش یافته است. ارزش کل معاملات 24 ساعت گذشته حدود 318 میلیارد دلار و ارزش کل بازار حدود 2.1 میلیارد دلار می‌باشد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 9851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 0
      قالی باف ی شکری خورده