چرا آمریکایی ها واکسن نمیزنند؟

ایالت‌ها از دولت فدرال آمریکا خواستند که از توزیع سرسام‌آور واکسن کووید۱۹ خودداری کنند، چرا که تقاضا برای واکسیناسیون کاهش یافته‌ و موجب تلنبار شدن واکسن‌ها شده است.

به گزارش تحریریه، آسوشیتدپرس اعلام کرد ایالت‌ها، از کارولینای جنوبی گرفته تا واشینگتن، از دولت بایدن می خواهند که تنها بخشی از آنچه به آنها اختصاص داده شده را ارسال کند. تعداد واکسن‌هایی که مصرف نشده‌اند، تنها در این هفته، به صدها هزار دز(واحد) می‌رسد، که نمایانگر تردید برخی از مردم نسبت به واکسن‌های کووید۱۹ در ایالات متحده آمریکا است.

بیش از ۱۵۰ میلیون نفر آمریکایی، یعنی حدود ۵۷ درصد از جمعیت بزرگسال آن، حد اقل دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، اما از دولت بایدن گرفته تا مقامات محلی، همه تلاش خود را می کنند تا بقیه جمعیت کشور را به واکسینه شدن تشویق کنند.

ویوک مورتی، جراح کل ایالات متحده آمریکا، روز جمعه گفت که دولت فدرال ۲۵۰ میلیون دلار برای سازمان‌های محلی اختصاص داده است تا هزینه ترویج واکسیناسیون، تعیین قرار ملاقات، و حتی حمل و نقل شود.

دولت بایدن این هفته اعلام کرد که اگر ایالات ها همه واکسن هایی را که به آنها اختصاص داده شده را سفارش ندهند، دولت واکسن‌های باقیمانده را برای تامین تقاضا به ایالت‌های دیگر منتقل خواهد کرد.

منبع: صدای آمریکا

پایان/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 9882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =