انجمن واردکنندگان موبایل اشتباه می کند، قیمت ها باز هم کاهش می یابد

علیرغم ادعاهای مطرح شده درباره قیمت موبایل، قیمت های کنونی کف قیمتی نیست و شاهد کاهش بیشتر نرخ ها خواهیم بود.

به گزارش تحریریه، امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر قیمت تلفن همراه در کف قیمتی قرار دارد و بهترین زمان برای خرید این محصول است، چرا که قیمت برخی از کالاها حتی ۱۷ تا ۲۰ درصد هم کاهش داشته است. البته میزان کاهش قیمت در کالاهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان در مورد همه کالاها اظهار نظر کرد... با توجه به تعطیلی یک ماهه اصناف در حال حاضر بیش از دو میلیون دستگاه روشن شده در کشور وجود دارد و عرضه از تقاضا پیش گرفته است. بنابراین هم کسبه و هم وارد کنندگان متضرر شدند. از طرف دیگر افت نرخ دلار نیز دلیل دیگر کاهش قیمت موبایل است که به شرکت‌ها و کسبه آسیب وارد کرده است... وضعیت تا جایی پیش رفته که واردکنندگان برای پرداخت بدهی خود به شرکت‌های خارجی قیمت موبایل را کاهش دادند تا بتوانند تعهدات خود را ایفا کنند. به طوری که در برخی از محصولات قیمت موبایل در تهران ارزان تر از دبی است و قابلیت قاچاق معکوس را دارد.  

به نظر می رسد که اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان موبایل نوعی بازارگرمی و تلاش برای فروش محصولات وارد شده باشد که البته ایرادی هم ندارد و بازاریابی جز پایه ای همه کسب و کارها است، اما بازار به چه سمتی حرکت خواهد کرد؟

کاهش قیمت دلار همچنان ادامه دارد و به همین دلیل قیمت های کنونی موبایل که بستگی تام با قیمت دلار دارد نمی تواند کف قیمتی باشد و این ادعا صحیح نیست. ضمن اینکه نگرانی از قاچاق موبایل به خارج هم بی معنی است، زیرا موبایل با دلار 4200 تومانی وارد نمی شود و قیمت آن در همه کشورهای دنیا با اختلافاتی اندک یکی است و حتی با فرض غیرکارشناسی قاچاق معکوس موبایل؛ جای نگرانی وجود ندارد، و تنها یک بازصادرات(Re-export) اتفاق افتاده است که به سود اقتصاد بوده و کشورهایی مانند امارات به دلیل اهمال کاری کشورهایی مانند ایران در آن به تخصص رسیده اند.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 9913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =