آیا مردم سوریه بار دیگر بشار اسد را انتخاب می کنند؟

تحلیلگران رسانه های عربی اعتقاد دارند انتخاب دوباره بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه موجب بهره برداری نهایی این کشور از نتایج پیروزی در جنگ علیه تروریسم و ائتلاف سازی با قدرت هایی نظیر روسیه، چین و ایران می شود؛ از اینرو به احتمال زیاد مردم سوریه بار دیگر بشار اسد را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب خواهند کرد.

به گزارش تحریریه، مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری سوریه از صبح روز پنجشنبه در سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک سوریه در کشورهای دیگر آغاز شد. تارنمای «النشره» لبنان در بخشی از گزارش خود درباره آغاز نخستین مرحله انتخابات ریاست جمهوری سوریه نوشت، مردم سوریه بار دیگر «بشار اسد» را به عنوان رئیس جمهوری سوریه انتخابات می کنند. زیرا آنها نمی توانند از رهبری که معادله پیروزی در خطرناک ترین جنگ علیه سوریه به نتیجه رسانده است چشم پوشی کنند و به عقب برگردنند. زیرا دشمنان در کمین نشسته اند تا بار دیگر برای نابود سازی سوریه وارد عمل شوند.

به نوشته نویسنده گزارش فوق، مردم سوریه بار دیگر اسد را انتخاب خواهند کرد، زیرا کشورهای غربی و عربی به طور ضمنی به این موضوع اعتراف کرده اند که ثبات سوریه به لطف رهبری آن، ارتش و مردم این کشور است؛ حال مردم سوریه رئیس جمهوری را انتخاب خواهند کرد که در کنار آنها مقاومت کرد و هراسی به دل راه نداد و درباره حقوق مردم کشور خود کوتاه نیامد. مردم سوریه بیشتر از دیگران به این موضوع پی برده اند که رهبر آنها از همه گروه های مقاومت علیه رژیم اسرائیل حمایت کرده است و این یکی از برجسته ترین دلایل جنگ علیه اسد با هدف از بین بردن شیرازه قدرت سوریه بود.

مردم سوریه اکنون به خوبی مشاهده می کنند که گزینه مقاومت علیه رژیم اسرائیل گام های بزرگی برداشته و تحولات جنگ کنونی غزه هم بیانگر این موضوع است. مردم سوریه حتی مخالفان اسد و کسانی که فریب خوردند و علیه ارتش کشور خود دست به سلاح بردند این موضوع را درک می کنند که بحران سوریه به تدریج در حال پایان یافتن است و بازگشت پناهجویان به شهرها و خانه هایشان تنها در هماهنگی و همکاری با دولت محقق خواهد شد و تصمیم ها برای عفو عمومی از سوی اسد خدمتی در راستای این اهداف است. بهره برداری از نتایج پیروزی در نبرد علیه تروریسم با حضور اسد تحقق خواهد یافت. از این رو، انتخاب دوباره اسد به عنوان رئیس جمهوری به سود سوریه است.

«ابراهیم شیر» تحلیلگر سوری هم در بخشی از گزارش خود در روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» آورد: با چشم پوشی از احساسات و شعارها، باید گفت اسد اقدامات مهمی را برای آینده سوریه انجام داده است. او آینده سوریه را از طریق ائتلاف سازی های مهم خود با چین، روسیه، ایران، بیشتر کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی پایه ریزی کرده است این ائتلاف ها در شرایطی به وجود آمده که سوریه سرگرم جنگ بود و این نشان می دهد که با وجود جنگ و درد و رنج های آن، سیاست خارجی کشور راه طبیعی خود را طی کرده است. انتخاب اسد در این مرحله در برقراری ثبات در سوریه نقش خواهد داشت.

تجربه سیاسی و نظامی وی سبب شد که این کشور بتواند یک دهه در جنگ دوام آورد و ادامه حضور وی در مرحله آینده سبب آزادسازی سراسر کشور از طریق همه ابزارهای مشروع نظامی و سیاسی خواهد شد.

پایان/

۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 10019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =