علت اصلی قطعی برق مشخص شد

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با افزایش مصرف برق راهی جز خاموشی‌ها نیست، گفت: روند نیروگاه نسازی از سوی وزارت نیرو و دولت علت مشکلات امروز است به طوری که حتی از اهداف برنامه ششم عقب هستیم.

به گزارش تحریریه، هادی بیگی نژاد دبیر کمیسیون انرژی مجلس یازدهم درباره خاموشی‌ها اخیر، اظهار کرد: پیگیرها نشان می‌دهد دلیل اصلی خاموشی در کشور عدم افزایش ظرفیت و ساخت نیروگاه و کهنه بودن تجهیزات است که متاسفانه اقدام درستی از سوی دولت انجام نشده و امروز برای بازیابی و یا ساخت نیروگاه با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: قطعا دولت با ادامه راه دولت‌های پیشین با عزم جدی می‌توانست روند بازسازی و ساخت نیروگاه را ادامه دهد و با خرید تجهیزات از کسر برق، جلوگیری کند، ولی متاسفانه روندی (نیروگاه نسازی) نهادینه شده که تا وقتی با مشکلی مواجه نشویم آن را پیش‌بینی نمی‌کنیم و حتی در صورت پیش‌بینی مشکل، برای رفع و یا پیشگیری از آن اقدامی انجام نمی‌دهیم.

بیگی نژاد بیان کرد: وزارت نیرو به بهانه کسری بودجه و نداشتن منابع در سال‌های گذشته اقدام زیادی درباره افزایش توان ظرفیت تولید برق و ساخت نیروگاه‌ها انجام نداده است. این کم کاری دو پیامد به دنبال داشت، نخست اینکه هم‌اکنون از اهداف برنامه ششم عقب هستیم.

این نماینده مجلس گفت: وزارت نیرو در سال گذشته به جای احداث نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید برق به میزان  ۵ هزار مگاوات، فقط ۲۵۰۰ مگاوات  ظرفیت برق کشور اضافه کرد و پیامد دوم با توجه به افزایش مصرف و کمبود برق، خاموشی‌های زود رس و افزایش آن است.

وی با اشاره به کم‌کاری دولت در ساخت نیروگاه گفت: کار به جایی رسیده که در سال ۹۹ با وجود افزایش مصرف، تولید برق کشور کاهش یافته است و با این روند کمبود برق و خاموشی‌ها قابل پیش‌بینی بود و راهی جز این نیست؛ مگر همه از جمله، حاکمیت و سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی ورود کنند و اقدام عملی انجام دهند؛ زیرا در غیر این‌صورت هر روز مشکل بیشتر خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی خاموشی‌ها قابل جبران نیست.

منبع: دانا

پایان/

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 10082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      1 0
      ...کند زدید به زندگی مردم
    • ناشناس IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      1 0
      علت دادن برق مجانی به هراق دوم استخراج بیت کوین توسط عده ای که نمی توان کاری کرد
    • ES ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      1 0
      وقتی میگفتید تحریم کاغذ پاره هست باید امروزم میدیدید!!!!
    • شایان IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      0 0
      هر دم از این باغ بری میرسد........