نقش برجسته ایران در آینده تحولات منطقه

تحلیلگران جهان عرب اعتقاد دارند مقاومت فلسطین در جنگ غزه معادله جدیدی را در تنش با رژیم صهیونیستی ترسیم کرد و نقش برتر ایران در تحولات آینده و تضعیف موقعیت آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای کاخ سفید را به نمایش گذاشت.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه «المیادین» لبنان در بخشی از گزارش خود نوشت: مردم فلسطین راه مقاومت را انتخاب کرده اند زیرا دریافته اند مقاومت تنها راه فراروی آنها باقی مانده است. در شرایطی که مردم فلسطین با شجاعت در برابر حمله های رژیم صهیونیستی که با انواع سلاح های مدرن آمریکایی مجهز است مقابله می کردند برخی نخبگان جهان عرب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ادعا می کردند که ایران از رویدادهای غزه برای پیش بردن برنامه های خود در منطقه استفاده می کند. آنها گروه های مقاومت فلسطین را مسوول اتفاقات معرفی می کردند.

خیلی شگفت آور است که این افراد، گروه های فلسطینی را مسوول تنش ها معرفی می کردند و آنها کار را به جایی رساندند که فرماندهان مقاومت را مسوول ریختن خون مردم فلسطین دانستند. بسیار دردآورتر این است که برخی ها تا حدی پیش رفتند که جنبش حماس را تروریست نامیدند و ادعا کردند که هدف ایران از کمک هایی که  به مقاومت فلسطین و جریان حماس می کند تحقق اهداف سیاسی خود  در منطقه است. این در حالی است که باید رژیم صهیونیستی تروریسم خوانده شود. این رژیم همه قوانین بین المللی را نادیده گرفته است و خانه ها، بیمارستان و خودروهای اورژانس را هدف قرار داده است.

به نوشته تارنمای المیادین، جمهوری اسلامی با همه ابزارها سیاسی و غیرسیاسی از فلسطینی ها حمایت کرده است. این موضوع جدیدی نیست و به سال های گذشته بر می گردد. به لطف کمک های ایران مقاومت توانسته است در غزه معادله جدیدی را در تنش با رژیم صهیونیستی ترسیم کند. به خاطر حمایت های ایران از مقاومتشاهدیم که مقاومت فلسطین با سلحشوری ها و پایدارهای اسطوره ای خود واقعیت پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را در برابر افکار عمومی جهانی به اثبات رسانده و بینی این رژیم را به خاک مالیده است. مردم فلسطین با هم متحد شده و گزینه مقاومت را انتخاب کرده اند، زیرا صهیونیست ها تنها زبان زور می فهمند و چیزی که با قدرت گرفته شده تنها با قدرت برگردانده خواهد شد.

روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن هم در بخشی از گزارش خود به قلم «وائل عصام» نوشت، تنها نتیجه جنگ غزه این بود که روح تازه ای در مساله فلسطین دمید و این به تنهایی کافی است. عرب های فلسطین در سرزمین های عرب ۴۸ ثابت کرده اند که هنوز هم دارای عشق و هویت فلسطینی هستند. این جنگ بار دیگر عرب ها و مسلمانان را زنده کرد. زیرا برخی ها پس از عادی سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی گمان می کردند که آنها مرده اند.

این جنگ نشان داد که رژیم صهیونیستی سست تر از خانه عنکبوت است. این جنگ همچنین شاهد نشانه های هماهنگی محور ایران و حماس بود. مشخص است که ایران و همپیمانان آن در آینده در پرونده فلسطین نقش اساسی را بازی خواهند کرد و نقش کشورهای عربی همپیمان آمریکا کاهش خواهد یافت. اکنون پس از چهار جنگ علیه غزه ثابت شده است که مقاومت فلسطین قدرت مندتر از هر زمان دیگری است. همه رسانه های اسرائیل هم به این موضوع اعتراف کرده اند که اسرائیل در این چهار جنگ علیه مقاومت فلسطین در غزه هیچ دستاوردی نداشته است.

قدرت موشکی مقاومت فلسطین و برد موشک های آن افزایش یافته است. این موضوع سبب شده است که برخی تحلیلگران صهیونیست این سوال را مطرح کنند که هزینه ۹ میلیارد دلاری برای ارتش اسرائیل چه نتیجه ای داشته، در حالی که این ارتش هیچ پیشرفتی در مقابله با گروه های حماس و جهاد در غزه نداشته است. طی سال های گذشته اسرائیل برای مقابله با قدرت مقاومت و به ویژه پرونده موشک و تونل ها شکست خورده است زیرا برد و دقت موشک ها افزایش یافته است و می تواند سراسر اسرائیل را هدف قرار دهد.

مسوولان حماس و در راس آنها «یحیی السنوار» اعتراف کرده است که تجربه های ایران در این موضوع نقش داشته است. اگرچه این موشک های بومی است، اما از تجربه دانشمندان ایران استفاده شده است.

پایان

۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 10092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =