حاصل مدیریت غلط بازار؛ جوجه کُشی و صف مرغ

رئیسی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری با اعضای اتاق اصناف، تعاون، بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی دیدار کرد.

به گزارش تحریریه، رئیسی نامزد ریاست جمهوری در دیدار با اعضای اتاق اصناف، تعاون، بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: کنترل نرخ ارز چگونه ممکن است یک روز ارز ریختن در بازار و روز دیگر اعلام خالی بودن خزانه غلط است باید بازار را در تصمیم سازی و تصمیم گیری دخیل کرد و این یک ضرورت است ارتباط بین بازار و صنعت و دانشگاه از مسائل بسیار مهم و اساسی کشور است همچنین ارتباط بین اقتصاد و دیپلماسی یکی از وظایف مهم دولت ماست.

وی در ادامه تأکید کرد: چرا فعالیت های بازار ما در منطقه هیچ است ما باید با ۱۵ کشور همسایه ارتباط داشته باشیم و این ارتباط در حوزه صادرات وظیفه نظام دیپلماسی ماست. چرا یک روز جوجه کشی داریم و یک روز صف مرغ و چرا باید در اقتصاد به نحوی عمل کنیم که یک روز جوجه ها کشته شوند یک روز در صف مرغ باشیم یک روز کالاها از بین برود یک روز قیمت ها افزایش پیدا کند و باید مدیریت درست صورت بپذیرد. ما دولتی مردمی می خواهیم و نگاه به مردم قبل از هر تصمیمی باید در نظر گرفته شود. بخش تعاون قوانینی دارد که ما در دولت بعدی اجرا می کنیم سند توسعه تعاون موجود است و باید صرفا اجرا شود و یکی از نیازهای اساسی کشور است در واگذاری باید ظرفیت های بخش تعاونی در نظر گرفته شود و بخش تعاونی نیز در تولید و توزیع کالا نقش ایفا کند.

وی در پایان اظهار کرد: ما قانون بهبود فضای کسب و کار را داریم که اجرا نشده است و مجری قانون باید قانون را اجرا کند و قانونمداری را باید در کشور به رسمیت بشناسیم. در دولت آینده ما قانون بهبود فضای کسب و کار را به اجرا درخواهیم آورد. برخی موارد با این جلسات قابل حل است و این جلسه نه آغاز است و نه انجام بنده و مسئولان مربوطه باید سالی حداقل سه مرتبه با اتاق تعاون اصناف جلسه و ارتباط داشته باشیم پیشنهادات را نیز منوط به این جلسه نکنیم و این ارتباط باید مستمر باشد. همچنین بخش اصناف در کرونا آسیب های فراوانی دید و برای این بخش نیز باید حمایت های ویژه صورت گیرد امید داریم که با کمک خدا هم مشکلات کشور و این بیماری را هر چه زودتر حل کنیم.

منبع: snn

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 10160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =