گوشت ارزان می شود

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر پیشنهاد به وزیر کشاورزی روسیه برای تأمین جوی ایران عملیاتی شود، قیمت گوشت در ایران بسیار پایین می‌آید.

به گزارش تحریریه، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: امسال اتفاقات تلخی رخ داد و بارندگی به شدت کاهش یافت و تقریبا حدود 50 درصد به طور متوسط بارندگی در سطح مزارع ما کمتر بود و میزان تولید علوفه در سطح مراتع خیلی کاهش پیدا کرد، جو نیز کاهش پیدا می کند و کمکی که روس ها می توانند داشته باشند، این مراوداتی که ما در خصوص واردات جو داریم و اگر اینها وارد بشوند، من امروز نیز پیشنهادی را به وزیر کشاورزی روسیه ارائه دادم که کشاورزی قراردادی بود. آنها منابع عظیمی از جو و غلات دارند که جو برای ما بسیار مهم است و ما ظرفیت عظیمی از دامدارهای خیلی خوب داریم که می توانند دامداری کرده و پرورش دام داشته باشند و سپس محصول آنرا می توانند سرمایه گذاری مشترک داشته باشند و هم روسیه می تواند به کشورهای عربی صادر کند و هم ایران می تواند به کشورهای عربی و سایر کشورها صادر کند. فکر می کنم این نکته مهمی باشد، در سطح خیلی پائین تر و ضعیف تر. یکی دیگر از بحث هایی که داشتیم، ورود فناوری و تکنولوژی در حوزه بخش کشاورزی بود. روسیه تکنولوژی های بسیار خوبی دارد که در این زمینه بحث خشکسالی می تواند به ما کمک کند. در این راستا نیز رئیس مرکز همکاری های علمی ریاست جمهوری و هم معاون تحقیقاتی ما حضور دارند که طی دو روز آینده با همتا های خود در روسیه دیدار و گفتگو خواهند داشت.

خاوازی تاکید کرد که با ورود جو روسی به ایران قیمت گوشت در بازار کاهش قابل توجهی پیدا می کند. لازم به توضیح است که خوراک دام هم اکنون با دلار 4200 تومان وارد کشور می شود، اما قیمت گوشت گوساله که از خوراک دام وارداتی استفاده می کند به مرز 200 هزار تومان نزدیک شد و قیمت مرغ هم به 35 هزار تومان رسیده است.

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 10227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =