اقتصاد در خطر؛ بحرانی بی پایان برای ابرقدرت جهان

علیرغم آنکه مقامات آمریکایی می‌گویند توزیع سوخت در شرق آمریکا به حالت طبیعی برگشته، اما همچنان هزاران پمپ بنزین با گذشت سه هفته از حمله سایبری سوختی برای تحویل به مردم ندارند.

به گزارش تحریریه،  امروز شرکت کلونیال اعلام کرد که روند توزیع سوخت در بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در این کشور به حالت عادی برگشته است. علی رغم این ادعا اما همچنان هزاران پمپ بنزین در این کشور بدون سوخت باقی مانده‌اند.

سه هفته پیش بود که یک گروه هکرها به خط لوله کلونیال که بزرگ‌ترین شبکه انتقال سوخت در آمریکا است، حمله کرد و فعالیت آن را حدود یک هفته متوقف کرد. پس از چند روز شرکت کلونیال اعلام کرد که موفق شده فعالیت این خط لوله را به حالت عادی بازگرداند.

بیش از دو هفته است که فعالیت این خط لوله آغاز شده اما باز هم شاهد آن هستیم که هنوز ساختار توزیع سوخت به خصوص در ایالت‌های شرق آمریکا از حمله سایبری کمر راست نکرده است، به گونه‌ای که موسسه گس بادی، اعلام کرده که آمار همین چند ساعت پیش نشان می‌دهد 40 درصد پمپ بنزین‌ها در پایتخت آمریکا هنوز بنزینی برای ارائه به مردم نداشتند و این رقم در ایالت‌های دیگر نظیر کارولینای شمالی، جورجیا و کارولینای جنوبی حدود 20 درصد بوده است.

در زمان پیک بحران حدود 16 هزار پمپ بنزین خالی از سوخت بودند که رقم این پمپ بنزین‌ها که هنوز نمی‌توانند به مردم سوخت بدهند حالا به 6 هزار واحد رسیده است. 

این حمله سایبری همچنین باعث شد تا قیمت سوخت در آمریکا به بالاترین میزان در 7 سال گذشته برسد و با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی در آمریکا رانندگان این کشور مجبور هستند نرخ بالایی را برای خرید بنزین بپردازند. 

ماجرا با پرداخت 5.3 میلیون دلار بیت کوین به هکرها تمام شد و این هکرها عملا دست از سر این شبکه خط لوله برداشتند، اما به نظر می‌رسد سایه بحران هنوز هم از سر این شبکه نرفته است. 

منبع: فارس

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 10229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =