مقابله با کرونا: کودکان بارکد دار یا گذرنامه روزانه؟

مایکروسافت به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا، بارکدی بحث برانگیز را برای کودکان ایجاد می کند تا آنها برای ورود به مدرسه ابتدا اسکن شوند و رفتار و وضعیت آنها به صورت کامل بررسی شود.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه تلویزیونی «بی.ال» در گزارش عنوان داشت شرکت فناوری «مایکروسافت» که توسط میلیاردر معروف «بیل گیتس» تاسیس شده، یک سیستم منحصر به فرد بحث انگیز را ارائه داده است که از طریق آن کودکان در سن مدرسه با بارکدی اسکن می شوند که به آنها امکان می دهد در کلاس ها شرکت کنند.

کودکان در اتحادیه مدارس لس آنجلس (ال‌ای‌یواس‌دی) (LAUSD)، پس از اسکن شدن کد QR یا گذرنامه روزانه خود را برای دسترسی به سیستم دارند. کسانی که این بارکد را نداشته باشند، اجازه ورود به محوطه مدرسه را نخواهند داشت.

علاوه بر این، کودکان ملزم به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک صورت بوده و در طول روز به طور مرتب درجه حرارت بدن آنان کنترل می شود. این سیستم بحث برانگیز همچنین غربالگری های سلامت، آزمایش CCP ( مربوط به ویروس چینی) یا آزمایش مربوط به کووید ۱۹ و واکسیناسیون مربوط به آن را مدیریت می کند.

برنامه ایمن سازی در اتحادیه مدارس لس آنجلس همچنین قصد دارد از گذرنامه روزانه در کنار سایر ویژگی و کاربردهای این برنامه، برای ثبت نام و تعیین نوبت ها، نظارت بر موجودی واکسن ها، ثبت و ضبط اطلاعات نوبت های ارائه شده، طبقه بندی افراد با ریسک بالا، ارائه لیست انتظار برای افراد کم خطر و داشبورد برای مشاهده داده ها استفاده کند.

این سیستم همچنین اجازه دسترسی از طریق دستگاه های تلفن همراه یا رایانه را می دهد. در وب سایت اتحادیه مدارس لس آنجلس که همچنین دارای یک بخش اطلاعاتی است که پرسنل مدرسه را مجبور به واکسیناسیون می کند، می خوانید: «دانش آموزان، والدین و بازدیدکنندگان از طریق هر رایانه، رایانه لوحی یا دستگاه تلفن همراه به پسورد روزانه (Daily Pass) دسترسی خواهند داشت».

طبق گزارش خبرگزاری «ان‌بی‌سی نیوز»، سیستمی به نام پسورد یا گذرنامه روزانه ((Daily Pass ، یک کد QR منحصر به فرد برای هر دانش آموز و کارمند ایجاد می کند و این کد اجازه ورود به یک مکان خاص در این مدارس را فقط برای آن روز می دهد. تا زمانی که فرد نتیجه آزمایش منفی را برای کووید دریافت می‌کند، هیچ علامتی را نشان نمی دهد و دمای آن زیر ۱۰۰ درجه است».

این برنامه علاوه بر اینکه دانش آموزان را مجبور به استفاده از این سیستم برای پیگیری ویروس می کند، می تواند داده های جمع آوری شده را در دسترس همکاران تحقیقاتی مختلف و همچنین مقامات منطقه لس آنجلس قرار دهد.

اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با دانشگاه «استنفورد»، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس مشهور به «یوسی‌ال‌ای»، دانشگاه «جان هاپکینز»، شرکت مراقبت های بهداشتی آمریکا« Anthem Blue Cross»، «هلث نت» و مرکز پزشکی «سیدرز-ساینای» ظاهرا به عنوان یک استراتژی برای ایجاد «امن ترین محیط مدرسه ممکن» صورت می گیرد.

در ویدیوی تبلیغاتی برای این برنامه که از طریق یک انیمیشن مطرح می شود، کودک خردسالی دیده می‌شود که به مادرش می‌گوید: «مامان، من می‌ترسم که به مدرسه برگردم. نمی‌خواهم مریض شوم و نمی‌خواهم که شما و بابا مریض شوید»، سپس آن‌ها پسورد روزانه  CCP ویروس را به عنوان راه حلی برای این مشکل معرفی می کنند.

همان طور که وبسایت خبری «دیلی کالر» خاطرنشان کرد، تاریخ برنامه ریزی شده اتحادیه مدارس لس آنجلس برای بازگشایی مدرسه در حال حاضر ۹ آوریل تعیین شده است، زیرا بیشتر مدارس از ماه مارس ۲۰۲۰ در جنوب کالیفرنیا تعطیل مانده اند.

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
کد خبر: 10469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا NL ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      0 0
      کارتون عالیه ادامه بدید ما مطالب شما رو در مورد واکسن و کرونا میخونیم و استفاده میکنیم