مناظرات برای اتلاف وقت مردم طراحی شده است؟

واعظ آشتیانی گفت: من با بحث جلیلی درباره ایراد داشتن شکل مناظره موافق هستم اما نه به نظرم مدل مناظره نباید دونفره باشد.

به گزارش تحریریه، دومین مناظره انتخاباتی نامزدها ریاست جمهوری درحالی برگزار شد که از سیاسیون و اهل رسانه گرفته تا خود نامزدها به شکل ان انتقاد داشته و آن را ناکارآمد می‌دانند. یکی از این منتقدان امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا است. او  درباره دومین مناظره انتخاباتی گفت: «برخی از کاندیداها حرف‌های روزمره را گفتند. برخی‌ها از جمله آقای رئیسی، جلیلی و قاضی‌زاده کاربردی‌تر صحبت کردند.»

وی افزود: «تحلیل من این است که دو نماینده اصلاح‌طلبان مامور به گفتن هستند. یعنی اینکه یک سری مسائل را برایشان تعریف کرده‌اند و آنها بازگو می‌کنند و بیشتر دنبال حاشیه سازی و فرار از ارائه برنامه دارد.»

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «برخی از نامزدها نیز بیشتر تلاش کردند که طوری سخن بگویند که جنبه‌های پوپولیستی داشته باشد. البته همتی و مهرعلیزاده بسیار تلاش می‌کنند که هم به حواشی بپردازند و هم با یک زاویه پوپولیستی ورود کند.»

وی با بیان اینکه «من با بحث جلیلی درباره ایراد داشتن شکل مناظره موافق هستم اما نه به نظرم مدل مناظره نباید دونفره باشد» گفت: «هیچ کس این امکان را ندارد که در 4 دقیقه نگاه‌ها و اهداف خود را طرح کند. ضمن اینکه برخی موضوعات تخصصی است و برای برخی نامزدها چالش ایجاد می‌کند.»

واعظ آشتیانی ادامه داد: «به نظر من هم اگر بنا است مناظره‌ای انجام شود تک نفره باشد و چند کارشناس در زمینه های مختلف، کارشناسانی که وابستگی جناحی نداشته باشند و از جنبه علمی با نامزدها وارد بحث شوند. البته اکنون کاندیداها در فرصت هایی که دارند برنامه خود را ارائه می‌کنند اما یک طرفه است و از سوی کارشناسی مورد نقد قرار نمی‌گیرد. »

وی تاکید کرد: «تصور من و خیلی از مردم بر این است که این مناظرات راه به جایی نمی‌برد. به خاطر اینکه اولا زمان کوتاه است و دوما اگر بنا به نقد است باید کارشناسان نقد کنند نه اینکه نامزدها هم را نقد کنند و چالش ساز بشود.»

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 10487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =