ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق برای اجاره‌نشین‌ها کجاست؟

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق و محلات مختلف شهر کرج برای اجاره‌نشین‌ها کجاست؟

به گزارش تحریریه، بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که متوسط اجاره یک مترمربع واحد مسکونی در منظریه کرج 49 هزار تومان است، به عبارت دیگر اجاره یک واحد 80 متری ماهانه 3 میلیون و 920 هزار تومان خواهد بود.

در جهان‌شهر که گران‌ترین محله کرج به لحاظ اجاره‌بهاست، یک دستگاه آپارتمان 80 متری ماهانه 8 میلیون تومان اجاره دارد.

در فاز 3 مهرشهر اجاره هر مترمربع واحد مسوکنی 90 هزار تومان است، یعنی مستأجر برای اجاره یک واحد 80 متری ماهانه باید (با احتساب رهن) 7.2 میلیون تومان بپردازد. در فاز یک مهرشهر نیز اجاره‌ها مقداری بالاتر از فاز 3 است؛ در این محله اجاره یک واحد مسکونی 80 مترمربعی ماهانه 7.6 میلیون تومان است.

همچنین در محله "ساماندهی" اجاره یک واحد مسکونی با مساحت 80 مترمربع ماهانه 4 میلیون و 560 هزار تومان است، یعنی هر مترمربع 57 هزار تومان.

در ماهدشت، مارلیک و محمدشهر نیز به ترتیب اجاره یک دستگاه آپارتمان 80 متری 2 میلیون و 80 هزار تومان، 3 میلیون و 120 هزار تومان و 2.4 میلیون تومان است.

به گزارش تحریریه بر اساس آمار سامانه دیوار در دهقان ویلا اجاره واحد 80 متری  6 میلیون و 160 هزار تومان است. اما ارزان‌ترین منطقه کرج برای اجاره‌نشین‌ها شهر جدید هشتگرد است. در این منطقه اجاره هر مترمربع واحد مسکونی 23 هزار تومان است. به عبارت دیگر اجاره ماهانه یک واحد مسکونی یک میلیون و 840 هزار تومان است.

در واقع رهن کامل یک واحد 80 متری در هشتگرد حدود 61.5 میلیون تومان است. البته به نظر نمی‌رسد در وضعیت کنونی اقتصاد کشور صاحبخانه‌ها تمایلی به رهن کامل واحد مسکونی خود داشته باشند.

پایان/

۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: 10549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =