افزایش قیمت شوینده صدای مجلس را درآورد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه گرانی مواد شوینده باید متناسب با رشد هزینه‌ها باشد، گفت: از آنجا که در سال گذشته نیز قیمت مواد شوینده حدود ۳۰ درصد رشد داشت و طی ماه‌های گذشته نرخ ارز نه تنها افزایشی نداشته بلکه با کاهش نسبی نیز روبه رو بوده، گرانی ۲۵ درصدی مواد شوینده توجیهی ندارد.

به گزارش تحریریه، بهزاد رحیمی با انتقاد از گرانی های مکرر و افزایش 25 درصدی قیمت مواد شوینده، گفت:احساس می شود بخشی از افزایش قیمت‌های کنونی در بازار تعمدی و توسط برخی از مسئولان انجام می شود که به ایجاد نارضایتی و التهاب در جامعه منجر می شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که در سال گذشته نیز قیمت مواد شوینده حدود 30 درصد رشد داشت و طی ماه‌های گذشته نرخ ارز نه تنها افزایشی نداشته بلکه با کاهش نسبی نیز روبه رو بوده، گرانی 25 درصدی مواد شوینده توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: همان گونه که افزایش قیمت روغن را بررسی کردیم و از مسئولان اجرایی علت را جویا شدیم، افزایش 25 درصدی مواد شوینده را نیز بررسی کرده و در صورت تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا، میزان استفاده مردم از مواد شوینده افزایش پیدا کرده، گرانی چند باره این مواد، فشار اقتصادی به مردم  را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: هرچند هزینه‌های تولیدی به دلیل افزایش حقوق و دستمزد و مشکلات موجود در تامین مواد اولیه موردنیاز با رشد همراه بوده اما افزایش قیمت مواد شوینده باید متناسب با رشد هزینه‌ها باشد به طور مثال رشد 8 درصدی قابل قبول است اما گرانی 25 درصدی قیمت مواد شوینده محلی از اعراب ندارد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 10568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      به دولت که به نظر می رسد دارد از مردم انتقام می گیرد امیدی نیست . به نظر هم ممی رسد این مجلس عرضه جلوی این کارهای دولت را بگیرد