چرا دولت با دادن سود بیشتر به کشاورزان مخالف است؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت با لج بازی حاضر نشد نرخ واقعی گندم را به کشاورزان پرداخت کند، گفت: بر اساس برآورد و آنالیزهای صورت گرفته قیمت هر کیلوگرم گندم ۶ هزار تومان است.

به گزارش تحریریه، علی‌اکبر علیزاده برمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان برداشت و خرید تضمینی گندم، گفت: در سال زراعی جاری با خشکسالی و میزان بارش کم مواجه شدیم و این موضوع باعث شد تا مزارع دیم گندم در مقایسه با سال گذشته محصول کمتری داشته باشند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت با لج بازی حاضر نشد نرخ واقعی گندم را به کشاورزان پرداخت کند، ادامه داد: اگر دولت قیمت واقعی گندم را به کشاورزان پرداخت می‌کرد میزان تحویل این محصول استراتژیک به سیلوهای دولتی نیز افزایش پیدا می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس برآورد و آنالیزهای صورت گرفته قیمت هر کیلوگرم گندم 6 هزار تومان است، عنوان کرد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، دولت فقط  هزار تومان به نرخ 4 هزار تومانی گندم اضافه کرد. نرخ فعلی گندم با هزینه‌های تولید آن برای کشاورزان همخوانی ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: پایین بودن نرخ گندم باعث می‌شود تا دلالان با پرداخت رقم بالاتر و به صورت نقدی این محصول استراتژیک را از کشاورزان خریداری و در انبارهای خود دپو کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه دولت اگر قیمت گندم را به میزان واقعی تعیین می‌کرد شاهد افزایش حجم گندم تحویلی به سیلوهای دولتی می‌شدیم، ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال جاری با توجه به عوامل موثر مانند تعیین قیمت و میزان برداشت به واردات گندم نیاز پیدا می‌کنیم، میزان واردات گندم باید توسط کارشناسان تعیین شود

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
کد خبر: 10619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      0 0
      این دولت 80ملیون گدا و گرسنه و مفلوک میخواهد نه خوشبخت و سیر.