قرعه کشی های خودروسازان صدای مجلس را درآورد

عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح‌های پیش فروش خودرو بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، گفت: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.

به گزارش تحریریه، بهزاد رحیمی با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار پیش فروش خودرو، گفت: در مکانیزم کنونی هر فردی که بتواند در طرح‌های پیش فروش برنده شود، می‌تواند یک شبِ چند میلیون تومان سود به دست آورد و این فروش به نوعی بخت‌آزمایی است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند محدودیت‌هایی مانند استفاده از کارت ملی، دارا بودن گواهینامه و... از شروط الزامی ثبت‌نام در طرح‌های پیش فروش و فروش فوری خودروسازان است اما شنیده می‌شود، برخی با پرداخت پول بیشتر می‌توانند در این طرح‌ها برنده شوند بنابراین باید شفاف سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، اضافه کرد: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازوکار کنونی پیش فروش خودرو قابل دفاع نیست، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید در سیاست‌های کنونی پیش فروش تجدیدنظر کنند.

عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سود ناشی از مکانیزم‌های کنونی نصیب سوداگران می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که عرضه خودرو افزایش یابد، بیشتر مشکلات موجود در بازار برطرف شده و عطش بازار رفع خواهد شد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
کد خبر: 10641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      0 0
      کدوم شرکت قطعه زن اینا که خودشون صاحب این شرکتها هستند در اصل وارد کننده قطعه هستند چنتا قطعه به بدبختی وارد میکنن و چنتا خودرو سر هم میکنن و به اسم تولیدات صدها هزاری میفروشن اگر واقعا اینا تولید دارن پس چرا ما خودرو صفر در خیابان نمیبینیم
    • محمد علی حیدری IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      0 0
      با سلام کاملا مشخص و محرزاست که ایران خودرو و سایپا با دلالان دست به یکی هستن چندین نوبت برای دریافت خودرو ثبت نام کردو هم به اسم خودم و هم همسرم ولی هیچ وقت برنده نشدم ایران خودرو از هر 1000 خودرو 100دستگاه به مردم میده و 900 تا به دلال واقعا رانت تا این حد نفرین بر این شیوه حکومتی