افشا شد/ حقوق های نجومی در بانک مرکزی در زمان همتی

عضو هیئت رئیسه مجلس مدی شد در زمان ریاست همتی در بانک مرکزی حقوق های نجومی پرداخت می شد.

به گزارش تحریریه، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ادامه دار بودن حقوق‌های نجومی، اظهار کرد: این نوع پرداخت‌ها، ظلمی است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است، زیرا از منابع بیت المال مبلغ مازادی بر آنچه حق است، با رانت به افرادی داده می‌شود که این مغایر با قانون و نامشروع و از پایه اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق‌های نامتعارف تخلف است، افزود: فرد اعطاکننده و امضاء کننده پرداخت این حقوق‌ها و دریافت کننده آن متخلف بوده و هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از افرادی در مجموعه‌های خود مزایای کمی دارند و در اداره زندگی خود با مشکل مواجه هستند اما در همان سازمان مدیری حقوق نامتعارف دارد، یا اینکه آنهایی که در استخدام دولت نیستند پس از مدتی از درون، نسبت به اصول نظام احساس کینه خواهند کرد و این حس تبعیض کم‌کم به جایی خواهد رسید که تبعات اجتماعی و سیاسی و حتی امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

طرح تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی در صحن مجلس
 
حاجی دلیگانی گفت: برای جلوگیری از تبعات پرداخت حقوق‌های نامتعارف، مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را اخیرا در دستور کار خود قرار داده و چند ماه است که در حال بررسی بوده و خوشبختانه در کمیسیون‌های مربوطه تصویب شده و هم اکنون در دستور صحن مجلس قرار دارد تا با بررسی‌های کارشناسی به ابعاد پنهان آن دست پیدا کرده و پس از تصویب تبدیل به قانونی برای مبارزه با این پرداخت‌ها شود.
وی ابراز داشت: افرادی که با سوء برداشت از قانون بر خلاف حق، این‌گونه پرداخت‌ها و دریافت‌ها انجام داده‌اند، بدانند که با آنها برخورد خواهد شد، و در جاهایی که قوانین باعث سوءبرداشت و تفسیر به رای شده نیز به زودی اصلاح خواهد شد.

نگاه همتی به کشور آسیب خواهد زد

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بالاترین میانگین پرداخت در بانک مرکزی در سال ۹۸، گفت: نگاه آقای همتی با توجه به مدیریتی که از ایشان دیده شده، در سطح کلان به کشور آسیب زیادی خواهد زد و در زمان ایشان بانک مرکزی در پرداخت حقوق‌ها بالا و نامتعارف پیشرو بود. دیدگاه او در این زمینه متفاوت از مدل مدیریتی‌اش نیست و لوکس‌گرایی و رانت سازی او، مغایر با نگاه اسلامی در مدیریت جامعه است.

پرداخت بالاترین حقوق در بانک مرکزی در زمان همتی

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در بانک مرکزی بیشترین مزایای و حقوق برخلاف قانون پرداخت شد، توضیح داد: بانک مرکزی در زمان مدیریت همتی یکی از دستگاه‌های بود که برخوردی متضادی با مردم داشت و کارمندانش، همیشه از بالاترین مزایا برخوردار بودند؛ همیشه متکبرانه با مردم برخورد کرد.

وی بیان کرد: هر زمان نمایندگان مجلس، فردی از مردم و یا تشکل‌های مردمی را برای حل مشکل‌شان، به همتی معرفی می‌کرد، اما او در هیچ شرایطی آن فرد را نمی‌پذیرفت و با تکبر خاصی، اجازه بازدید به کسی داده نمی‌شد. ایشان شرایطی را به وجود آورد که مردم جای در بانک مرکزی نداشتند.

منبع: دانا

پایان/

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
کد خبر: 10693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 22
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      6 10
      خدا وکیلی خیلی از گفته هایش را تایید می کنم.
    • محمد نور کجوری IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      3 12
      نترسین بابا ایشان رای نخواهد اورد . ....صبر کن یک خبر جدید .. همتی به نفع رییسی کنار رفت . خبر نجومی رو پخش نکن
    • امین IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      4 10
      نظرات یک سو می نویسید فکر نمیکنید ممکنه مردم گمرا شند و زندکیشون با انتخاب اشتباه بدتر بشه ؟ شما مسولیت نسبت به اخباری که می نویسید حقوق بالا میدهند تا طرفی که سمت داره نره زیر میزی نگیره و به نفع بقیه کاری انجام نده لطفا عدالت و انصاف را رعایت کنید مثلا ممکنه شما اگه حقوق تون رو این روزنامه مسر کنه بر علیه شون متن بنویسی !
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      4 14
      میشه بفرمائید مبلغ نجومی چقدر است.شما فقط بلد هستید شعار بدهید .البته اگر مدیری کارآمد و سالم باشد باید حقوق خوب بگیرد.مگر اینکه باید حقوق کم بگیرد ولی دزد باشد
    • بهرام FR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      7 1
      بانک مرکزی کابین رن همتی هست هرجور خواسته عمل کرده
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      11 4
      همتی یه ویژگی داره که کاملا افتضاحه. بعضی ویژگی های افتضاح دیگشو من می دانم فعلا نمیگم. ویژگی بچه گانه و ناپختگی ایشان این است که توان گفت و گوی رو در رو را ندارد. ایشان نمی تواند جواب رو در رو بدهد به همین دلیل زاکانی و جلیلی او را به مناظره دعوت می کردند تا او را بیشتر بترسانند. امروز نیز در دانشگاه تهران نشان داد که اهل گفتگو نیست. کلا بچه گانه رفتار می کند. بنظرم از الان ایشان مهره سوخته ای است که اگر چند بار دیگه هم بیاید رئیس جمهور نخواهد شد. بعد شخصیت ایشان کم بوده و کلا آدم بی تفاوت و بی خیالی است. تناقض گویی های ایشان به دلیل بی تفاوتی ایشان است.
    • احمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      10 3
      احمق است که به این ریاکارها رای بدهد
    • ... IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      9 2
      به امید اینکه باروی کارآمدن دولت محبوبشان دیگر نه اختلاسی نه حقوق نجومی نه واگذاری زمینهای خوب درتهران ونه بی کفایتی گزارش شود
    • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      غلط کردی.کجا حقوق نجومی نیست مثلا مجلس یا قوه قضاییه
    • shahik IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      سه ساله اون ریس بانک مرکزی هست و یکسال شما در کسوت نمایندگی مجلس ...بودی این حرفا رو زودتر بزنی اصلا به مجلس بکشونی ازش سوال کنی ..
    • سیدمحمد IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 1
      خوشم میاد که هنوز هم از همتی می ترسین ای اصولگراهای بی مرام این همه تخریب و توهین و بی اخلاقی لازم نیست شورای نگهبان با قربانی کردن عدالت تکلیف انتخابات رو روشن کرد.
    • داود IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      آقای پایگانی چرا حالا یادتان افتاده؟ اگر چنین است چرا در زمان ریاستش جلو اینکار را نگرفتی؟ مردم معنی این اظهارنظر در این زمان را خود می فهمند .
    • مصطفی IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      بنده به شخصه معتقدم وقتیکه از دل مردم هر کسی که براشون از هر لحاظ اثبات بشه مردم به اون اعتماد پیدا میکنم. و کسیکه برای جلب اعتماد مردم به خواسته هاشون تا حدی عمل کنه بدانید مردم پشت اون هستن.
    • حسین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 3
      من طرفدار همتی نیستم؛ولی کارمن بانک مرکزی هستم.حقوقمان هم تا دوهفته اول کفاف زندگی را می دهد؛در ضمن اگر به هر کارمند سازمانی پول بدهند بهتر است تا بیت المال خرج کشورهای اطراف شود؛یا ارگان هایی که اصلا بازدهیی ندارند؛لطفا از آنها هم گزارش تهیه کنید ببینیم بودجه شان چقدر است مثال حوزه های ..
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      ان وقت حقوق کارگران و کارمندان برایشان زورداشت اضافه کنند
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      در تمام ادارات وسازمانها ونهادها باید رعایت شود . چون همه دستگاهها ی دولتی به بوجه نیاز دارند. نظارت وپیگیری را به عهده مردم بگذارید.
    • DE ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      مدیری که رفته شغل دولتی رو انتخاب کرده اگر که بر مبنای لیاقت و عملکرد مثبت و ایجاد تحول درمحیط کارش حقوق و مزایای خوب بگیره نباید مشکلی داشته باشه مدیری که : متخصص باشه منظم و پرکار باشه حافظه خوب داره تحلیل گر و خوش فکر و خلاقه سالمه اهل رفاقت و زد و بند نیست منطقی و عادله , خوش صحبته دید استراتژیک داره و خوش رفتاره ; البته در یک انسان کمتر جمیع این جهات جمع میشه در صدی از هرکدام هم خوبه
    • سعید IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      حقوق ۲۵ میلیونی میگیرن
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      دیگه مملکت مثل رجایی بهشتی و ... نمیبینه خوبارو شهید کردن اینا بیشترشون مفت خورن
    • S.n IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 1
      اين همه مدت كجا بودي ؟ از اختلاس قاليباف هم بنويس تا باور كنيم . چشم تو چشم مردم نگاه كردن و خود را سالم و ديگران را دزد ناميدن از شاهكار مجلسي هست كه در تاريخ به يادگار خواهد ماند
    • محمد* IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      0 0
      اول از همه قالیباف بخاطر بخشش املاک مرغوب شهرداری تهران به اعوان وانصارش بایستی محاکمه میشد نه اینکه جایزه میگرفت وباهشتصدهزاررای رییس مجلس وسران قوامیشد توکه میخوای مردم دنیا رو به رفاه واسایش وعدالت برسونین ازخودت ازنفس ناپاک خودت شروع کن ،،،،
    • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      0 0
      .. دزد و غارتگرند سر و ته کرباس یکی هست .. هم دنبال دم خروسند خر خودشونند نه ملت