خطای مهلک سازمان دولتی و بمب مرگبار جوجه های انگلیسی

سازمان اقتصادی کوثر با تلاش برای سپردن همه بازار مرغ ایران به نژاد انگلیسی راس، کشور را تا مرز بحران امنیت ملی کشانید.

به گزارش تحریریه، تمرکز بزرگترین تولیدکننده مرغ اجداد کشور یعنی سازمان اقتصادی کوثر بر نژاد راس انگلیس کشور را تا یک قدمی بحران در صنعت مرغ کشانید که به دلیل تلاش و ازخودگذشتگی مدیران پیشین لاین آرین در حفظ این نژاد بومی شده؛ خطر از بیخ گوش امنیت غذایی کشور گذشت.

 وابستگی صنعت مرغ ایران به اجداد انگلیسی راس به گونه ای بود که جوجه هایی هر سال با پرواز به ایران می آمدند. پس از تحریم های آمریکا و کنار کشیدن شرکت انگلیسی، در سطوح بالای امنیتی کشور به طور فوری برای احیای نژاد آرین اقدام شد و برنامه انگلیس برای تخریب امنیت غذایی کشور ناکام ماند. در صورت عدم وجود لاین آرین، بحران مرغ کشور ابعادی وسیع و خطرناک پیدا می کرد.
سازمان اقتصادی کوثر در گذشته تلاش می کرد با بیرون راندن تمام نژادهای دیگر حتی نژاد لاین آرین، تمام سهم بازار را به راس انگلیس بسپارد که در صورت تحقق، شدیدترین ضربه به امنیت غذایی ملی در سال های اخیر وارد می شد. هنوز دلیل این خطای مهلک سیاستگذاری سازمان کوثر در اعتماد به کشور انگلیس که همواره و با سرعت از تحریم های آمریکا تبعیت کرده و حتی خود منشا تحریم های خاص مانند مهندسی تحریم بانک مرکزی ایران در اوایل دهه 90 بوده، بررسی نشده است.
پایان/
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 10781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تولیدکننده IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 1
      جوجه نژاد آرین از نظر پارامترهای تولیدی به هیچ عنوان به راس قابل قیاس نیست . شرکت راس با توجه به تجربیات علمی در طی چندین دهه اصلاح نژاد انجام داده و به نژاد مذکور نیست . خم رنگرزی نبوده که ازش جوجه خوب در بیاره . آرین تنها 2 درصد مصرف را تامین می کنه که اصلا هم رضایت بخش نیست. مابقی جوجه ها از نژاد آربور اکرز، کاب، هوبارد و سایر نژاذها هستند که توسط سایر کشور کفار تامین شده . لطفا اطلاعات اشتباه ندهیدو بدانید که ما باید با دنیا تعامل مثب و ارتباط داشته باشیم . هیچ کشوری حتی آمریکا نمیتونه به تنهایی مایحتاج خودش رو تامین کنه . باید ارتباط ،تعامل و بده و بستون داشته باشه بدون توجه به الزامات ایدئولو ژیک . در غیر اینصورت همه دنیا مشکل و تهدید کننده ما خواهند بود. مقایسه کردن نژاد راس با آرین . مثل مقایسه کردن بوگاتی با ژیان هست . حالا شما به ما می گید که ایران خودرو و یا سایپا با این گاریهای که می سازند ما رو از وابستگی به اتوموبیلهای با کیفیت دنیا نجات می دهند .
    • سیاستگذار IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      1 0
      یک خبر صرفا سفارشی .... مستندات بسیار زیادی هست که همین سازمانی که اسمشو بردید از سال 88 به دنبال احیا و توسعه لاین آرین بوده