شیر هم مانند مرغ از سفره مردم پر کشید

قیمت شیر به هر کیلو 6400 تومان افزایش پیدا کرده است و احتمال دارد لبنیات هم 70 درصد گران شود.

به گزارش تحریریه، سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه تنظیم بازار قیمت مصوب جدید شیرخام را اعلام نکرده است گفت: در صورتی نرخ شیرخام ۶۴۰۰ تومان شود قیمت لبنیات نیز حداقل ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

محمدرضا بنی طباء سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی به رسانه ها گفت: شیرخام 65 درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می شود و در صورتی نرخ شیرخام به صورت دستوری 6400 تومان شود قیمت لبنیات نیز با در نظر گرفتن سایر افزایش هزینه های دستمرد، انرژی و بسته بندی حدود 70 درصد افزایش خواهد یافت... هنوز جلسه تعیین نرخ شیر خام برگزار نشده که  مصوبه ای درباره قیمت شیر خام ابلاغ شود و  نرخ 6400 تومانی که برای هرکیلوگرم اعلام شده، قطعی نیست.

بنی طبا گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم شیر خام به جای 4 هزار و 500 تومان نرخ مصوب خود حدود  5 هزار تومان خرید و فروش می شود... در صورتی که  قیمت شیرخام نیز 6400 تعیین شود با جایزه چربی و کرایه حمل آن  6600 تومان به دست صنایع می رسد و محصولات لبنی نیز بیش از 70 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که عملا از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است.

پس از مرغ که قیمت آن بین 30 تا 35 هزار تومان در نوسان است و قرار نیست تا زمان حذف دلار 4200 تومان به ثبات برسد، لبنیات هم در حال پر کسیدن از سفره مردم است.

پایان/

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 10838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      مردم باید ببینند که روحانی ...، میخواد تو این ۴۰ روز باقیمانده تا جایی که در توان داره با ایجاد تورم مردم را به ستوه بیاره. مردم ۸ ساله که به این گرانی ها عادت کردن. اگه اجناس و اقلام را گران نمیکرد ، مردم باید تعجب میکردن.