استاندارد دوگانه زیست محیطی دولت انگلیس

دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس(MI6) ادعا کرده است از نزدیک رفتار و تعهدات زیست محیطی دیگر کشورها را زیر ذره بین دارد اما در سیاستی متناقض از ارائه اطلاعات در مورد مسئولیت های زیست محیطی لندن و میزان عمل به آنها خودداری می کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «UK Declassified» نوشت درحالی که MI6 واحد اطلاعات خارجی بریتانیا  می گوید این سازمان تعهدات اقلیمی سایر کشورها را رصد می کند تا آنها وعده هایی را که پیش از این داده اند اجرایی کنند اما این نهاد و دیگر آژانس های اطلاعاتی و اجرایی انگلستان از ارائه هرگونه اطلاعاتی در مورد میزان اجرای تعهدات زیست محیطی لندن خودداری می کنند.

تنها قانونی که در انگلیس سازمان های امنیتی را ملزم به افشای اطلاعات مربوط به اقداماتشان مخصوصا در زمینه محیط زیست می کند، اجرا نمی شود. این تارنما تاکید کرده است که در چند مرحله از MI5 و MI6 درخواست کرده است تا اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کنند اما پس از ۹ ماه به هیچ عنوان به نامه ها و درخواست ها پاسخی داده نشد.

وزارت دفاع انگیس نیز در سندی اعتراف کرد اگرچه در سال های اخیر در ۷ جنگ نظامی در سراسر جهان شرکت داشته است اما هیچ گزارشی در زمینه اثرات این جنگ ها بر محیط زیست ارائه نشده است.

حال در شرایطی که مشخص نیست لندن به تعهدات زیست محیطی خود پایبند است؛ ریچارد مور رئیس جدید MI6 سرویس اطلاعات خارجی این کشور تاکید می کند بررسی شرایط اضطراری آب و هوا اصلی ترین دستور کار سیاست خارجی انگلستان است و این سازمان از نزدیک تعهدات دیگر کشورهای جهان مورد بررسی و نظارت قرار می دهد.

اگرچه مقررات اطلاعات زیست محیطی انگلستان در سال ۲۰۰۴ به تصویب رسید و در آن به مردم اجازه درخواست و دسترسی به اطلاعات زیست محیطی را می دهد و دولت نیز ملزم به ارائه آن ها شده است، با این حال دستگاه های متولی دولتی و اطلاعاتی در لندن هیچ همکاری را با شهروندان و نهادهای غیردولتی و NGO ها ندارند.

پایان/

https://www.dailymaverick.co.za/article/۲۰۲۱-۰۶-۰۱-revealed-mi۵-and-mi۶-are-flouting-environmental-legislation

۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 10844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =