بدهکار جدید ۴۷ میلیارد دلاری خاورمیانه

شیوع ویروس کرونا بر روی اکثر فعالیت اقتصادی اردن تاثیر منفی برجای گذاشته به گونه ای که آمار بیکاری به رقم ۲۵ درصد و میزان بدهکاری عمومی این کشور فراتر از ۴۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در بخشی از گزارش خود نوشت، از هر چهار نفر در اردن یک نفر بیکار است. شیوع ویروس کرونا بر روی اکثر فعالیت اقتصادی تاثیر منفی برجای گذاشته است.

برپایه گزارش های رسمی، اداره کل آمار اردن اعلام کرد میانگین بیکاری در این کشور با افزایش ۵.۷ درصدی نسبت به سال گذشته، به رقم ۲۵ درصد رسیده است. آمار بیکاران مرد در ۴ ماه نخست سال جاری هم به ۲۴.۲ درصد و شمار زنان بیکار به رقم ۲۸,۵ درصد رسیده است. این گزارش نشان می دهد که بیکاری در میان افرادی که داری مدارک دانشگاهی هستند به رقم ۲۷.۸ درصد رسیده است. بالاترین آمار بیکاران در بین رده های سنی ۱۶ تا ۱۹ سال و ۲۰ تا ۲۴ سال دیده می شود که این رقم به ترتیب ۶۱.۵ درصد و ۴۵.۷ درصد رسیده است.

به نوشته روزنامه القدس العربی، «محمد الزیود» سخنگوی وزارت کار اردن آمارهای موجود را نشان دهنده وضعیت وخیم اردن دانسته و گفته است شیوع ویروس کرونا بر بخش ها و فعالیت های اقتصادی تاثیر گذاشته و در افزایش آمار بیکاران نقش داشته است.

گزارش فوق در پایان آورده است اردن از اوضاع اقتصادی ناگوار رنج می برد که محدودیت های مربوط به شیوع ویروس کرونا هم این شرایط را بغرنج تر کرده است. میانگین فقر در این کشور بر پایه گزارش های رسمی در پاییز سال ۲۰۲۰ به رقم ۱۵.۷ درصد رسید؛ اکنون بدهکاری عمومی اردن از ۴۷ میلیارد دلار فراتر رفته است که بیش از ۱۰۶ درصد تولید ناخالص داخلی  این کشور را نشان می دهد.

پایان/

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 10891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =