با ورود مجلس قانون پرداختی ها در سال جاری بررسی می شود

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مشکلات برخی از دستگاه‌های اجرائی ناشی از اجرای اجزاء (۱) و (۷) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بحث پرداختی‌ها با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.

به گزارش تحریریه، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: مشکلات برخی از دستگاه‌های اجرائی ناشی از اجرای اجزاء (1) و (7) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1400 کل کشور با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت علوم، دیوان محاسبات و موسسه رازی برگزار شد.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی با مراجعه به مجلس نسبت به اجرای این مصوبه که مشکلاتی را درباره نحوه پرداخت‌ها، تعیین سقف حقوق‌ها و اختلاف میان دریافتی‌ها نسبت به سال گذشته ایجاد کرده را مطرح و خواستار اصلاح آن شدند. بحث‌های مفصلی از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف و اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع بیان شد.

مفتح مطرح کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس در این نشست ضمن تاکید بر رعایت عدالت در نحوه پرداخت‌ها نسبت به نحوه و میزان افزایش پرداختی‌ها در سال جاری در برخی مشاغل حساس مانند شاغلان در میادین نفتی و مناطق گرمسیری، اعضای هیئت علمی، دانشگاهیان و ... انتقاد کردند. بین پرداختی دانشگاهیان و موسسات آموزش عالی با موسسات پژوهشی با توجه به اجرای این قانون اختلاف جدی ایجاد شده در صورتی که برخی موسسات پژوهشی اقدامات اساسی را به عنوان نمونه در بخش تولید واکسن کرونا انجام می‌دهند. 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تفاوت میان حقوق ها یک نوع دلسردی را میان اساتید پژوهشی، خلبانان، مدیران فنی وزارت نفت شاغل در مناطق سخت و ... ایجاد کرده است بنابراین مقرر شد، کمیته ای به ریاست شهبازی نماینده مردم نهاوند با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل و این موضوع به صورت جزئی و کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا رفع شود.

مفتح همچنین با اشاره به بررسی استفساریه تامین قیر رایگان در این جلسه اظهار کرد: به منظور بررسی کارشناسی این استفساریه نیز در این نشست کمیته‌ای تشکیل شد تا بعد از اعلام نظر آن، کمیسیون برنامه و بودجه درباره استفساریه تامین قیر رایگان تصمیم گیری انجام دهد.

منبع:

۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 10966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • كوروش IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      از ترس اعتصابات لرزه به اركان نظام اوفتاد و گرنه حالا حالا مردم رو مچل مي كرديد