فوری/ مذاکرات وین شکست نخورد! تیم اقتصادی رفع تحریم راهی وین می شود

یک سایت نزدیک به حسام الدین آشنا نوشت که مذاکرات وین شکست نخورده است و تیم اقتصاد ناظر بر رفع تحریم ها یکشنبه در وین حاضر می شود.

 به گزارش تحریریه، یک سایت نزدیک به حسام الدین آشنا نوشت: به جای گمانه زنی دربارۀ تبعات توقف یا شکست مذاکرات باید در انتظار دور تازه و با حضور نمایندگان نفت و بانک و بیمه بود.

پیش از این، مذاکرات وین به دلیل عدم موافقت آمریکا با لغو تحریم ها، صرفنظر نکردن از مکانیسم ماشه و عدم تعهد برای خروج از توافق مانند دوران ترامپ، به بن بست رسیده بود و شکست مذاکرات عملا اعلام شد، اما با خبر منتشره اخیر؛ مبنی بر حضور نمایندگان نفت، بانک و بیمه ایرانی در وین، ظاهرا دور دیگری از مذاکرات قرار است برگزار شود.

عدم قبول پیشنهاد تعلیق های 180 روزه توسط ایران بعلاوه رد مذاکرات موشکی و منطقه ای، باعث شد تا طرف آمریکایی غافلگیر شده و به چند مانور سیاسی با استفاده از ظرفیت سازمان ملل دست بزند.

آنتونیو گوترش از آمریکا درخواست کرد تا سریعتر تحریم های وضع شده در دوره ترامپ را بردارد که میز بین الملل تحریریه معتقد است، مواضع گوترش با درخواست پنهان آمریکا برای یک عقب نشینی خفیف محترمانه و احیای مذاکرات انجام شده است.

حمایت قاطع چین از موضع ایران باعث شد تا طرف آمریکایی دور جدیدی از تلاش ها را شروع کند که البته معلوم نیست به نتیجه برسد و اصولا مذاکره تیم حسن روحانی با مدیریت ظریف در ماه پایانی حضور در دولت باعث حیرت جهانیان از نوع منحصربفرد دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران شده است.

پایان/

۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 11041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      اینا دست بردار نیستن تا آخرین روز دولتشون دوست دارن برن تو هتلهای لوکس اروپا بچرن