آیا سرپیچی سازمان اقتصادی کوثر از دستور رئیس بنیاد شهید واقعیت دارد؟

جمعی از سهامداران شرکت خوراک دام پارس نسبت به مدیریت مبهم سازمان اقتصادی کوثر بر این شرکت راهبردی؛ به سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید شکایت بردند.

به گزارش تحریریه، برخورد غیرحرفه ای و سوال برانگیز سازمان اقتصادی کوثر با شرکت استراتژیک خوراک دام پارس که مانع افزایش سرمایه آن در چند دهه اخیر شده است، باعث شد تا جمعی از سهامداران ازجمله فرزندان شهدا در نامه ای به سعید اوحدی از وی درخواست کنند به این وضعیت عجیب پایان دهد.

شرکت خوراک دام پارس که در حوزه راهبردی و اساسی خوراک دام فعالیت می کند که در چند سال گذشته یکی از گلوگاههای غرب برای فشار بر مردم ایران بوده است، در 55 سال گذشته! افزایش سرمایه نداده و به یکی از منحصربفردترین شرکت های بورسی کشور با 6 میلیارد تومان سرمایه ثبتی تبدیل شده است.

باوجود اینکه محمدرضا اسکندی مدیرعامل 12 ساله سازمان اقتصادی کوثر پیش از این وزیر جهاد کشاورزی بوده، انتظار می رفت تا سروسامان دادن به شرکت های کشاورزی کوثر را در اولویت قرار دهد که وضعیت خوراک دام پارس نشان می دهد این انتظار آنچنان که انتظار می رفت برآورده نشده است.

مخالفت سازمان اقتصادی کوثر برای افزایش سرمایه شرکتی که در 55 سال گذشته تجدیدارزیابی نشده باعث داغ شدن شایعات درباره انگیزه های این سازمان دولتی شده و هر روز خبر جدیدی از آن منتشر می شود.

بررسی صورت های مالی غدام نشان می دهد که در سال مالی گذشته عملکرد درخشانی داشته و بی توجهی سازمان اقتصادی کوثر به این بدیهیات شرکت داری باعث واکنش شدید سهامداران شده است و انتظار می رود بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بورس وارد عمل شده و به ندانم کاری و رویکردهای پرابهام و سوظن برانگیز ایجاد شده توسط مدیریت سازمان اقتصادی کوثر پایان دهند.

جمعی از سهامداران شرکت خوراک دام پارس ازجمله خانواده شهدا و فرزندان شهید در نامه ای که شهریورماه سال 99 نوشته شده است به سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید نسبت به عملکرد مبهم سازمان اقتصادی کوثر مسائلی را گوشزد کرده اند که بررسی های میز بازار تحریریه نشان می دهد اوحدی با درخواست جامعه هدف و سهامداران همراهی داشته است، اما به دلایل غیرقابل فهم از طرف کوثر مورد بی اعتنایی قرار گرفته است. جا دارد که بنیاد شهید در این باره روشنگری کرده و به شایعات پایان دهد.

سرپیچی سازمان اقتصادی کوثر از بدیهیات شرکت داری و بورس و همچنین بی توجهی به دستور مقام مافوق را باید در راستای عدم فهم لزوم افزایش سرمایه در بهترین زمان های ممکن در تمام سالهای گذشته و غیرقابل توجیه بودن غفلت 55 ساله! این سازمان ارزیابی کرد.

حال باید دید که آیا سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قانون را درباره عملکرد زیرمجموعه های خود مانند خوراک دام پارس اجرایی می کند و یا اینکه سازمان اقتصادی کوثر به خودمختاری خود نسبت به منافع سهامداران و خانواده شهدا ادامه خواهد داد؟

سوال مهمتر اینکه، آیا این نوع مدیریت درباره سایر شرکت های ذیل سازمان اقتصادی کوثر هم اعمال شده است و آیا این انتظار از حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب برای ارزیابی دقیق وضعیت بنیاد شهید و زیرمجموعه های اقتصادی آن انتظار بی جایی است؟

پایان/

۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 11074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 15
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 1
      پنجاه درصد این نمادها زیرمجموعه های ...و بنگاه های درآمدزایی شان است. همه تخلفات مثل همان سکه فروشان و بانک های کلاهبردارشان فقط جیب مردم رو خالی میکنند و ...میسازند...... با یه مشت چاپلوس و پاچه خوار و وطن فروش دور و ورش
    • ایاذر IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      10 4
      در مورد سرمایه‌گذاری شاهد و عمران و توسعه شاهد هم همینطور است ۴۰سال تجدید ارزیابی نکرده و زمین های آنها مال۴۰سال پیش ارزش گذاری شده و حالا مفت و بدون صاحب هستند تو را به ارواح پاک شهدا به این دو مورد هم برسید حق۱۶۵۰۰۰فرزند شهید را پایمال میکنند
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      1 0
      این مشکل دامداران را حل کنید چرا باید گاوهای مولد وشیرده به کشتارگاه سپرده بشوتد بدای مدیریت کلان یک کشور فاجعه است
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      آقای هاشمی مدیر عامل این شرکت استعفا بده
    • بهرام عینی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      3 0
      در مورد شرکت تشاهد زیر مجوعه بنیاد شهید هم وضع به همین منوال هست شرکت چند دهه تجدید ارزیای نزده،سهام خانوا ه شهدا رو بی ارزش وبلوکه کردن چه کسی باید به داد ما برسه
    • عععع IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      دی چی شد په
      • ایرانی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
        0 0
        در مرحله بخور بخور قرار دارد. علی برکت الله
    • جواد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      سلام بنظربنده اقای اوحدی مدیرتوانمندی نیست واینکه کلیه جانبازان وخانواده ضهدا ازایشان خیلی نارضایتی دارن چون تخصصی درامور حل مشکلات نداره وجالبه بدونین هرسازمانی یه سامانه ارتباط مردمی باریسسازمان داره ولی متاسفانه ایشان خودرابالاتراز همه میبینه وپاسخگونیست والان کمسیونهای پزشکی به دستورایشان تعظیل شده وحق جانبازان رامحرز ضایع نموده که اوحدی اعلام داشت کذبه شما میتونینین بایکی ازشعب بنیادتماس وتلفنی سوال کنید واقعیت دستتون میاد.
      • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
        0 0
        چه کمیسیونی چه کشکی!!؟ بگو کمسیون حق ضایع کنی اصلا انگار دشمنی دیرینه دارند اصلا تخصص شان در ضایع کردن حق است، نه در این دنیا در آخرت نمی بخشم شک نکنید زمان حکمرانی مظلومان خواهد رسید
    • مبهوت IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      هرچی هست بازم تولیدداخله، اینقدرتولیدخودمونو تقلیل ندیم و نزنیم توی سرش، افتخارمیکنیم که دراین وضعیت جنگ اقتصادی بازم تونستیم صفرتاصدخودرورا خودمون بسازیم. نمیدونم چرااینقدرخودمونووابسته با تکنولوژی غرب کردیم که به توان داخلی خودمون همیشه مشکوک هستیم، چین بااون ابهتش خودرومیسازه که همه میگن خوب نیست، حالا ما تونستیم خودروهای داخلی تولیدکنیم،خب چراباخودروچینی مقایسه نمی کنید؟.خودروآلمانی وامریکایی وفرانسه وایتالیا باید دلار و یورو هرج کنید، میتونید؟، نه، خب قناعت کنیم و دنبال ارتقاءتولیدداخلی باشیم، نه اینکه بزنیم توی سر مال. همین که صفرتاصدخودر را خودمون تامین میکنیم افتخاره، نه اینکه خودروهای دست چندم از امارات و عمان واردبشه و به به و جه جه کنیم، افغانیها و ترکمنستان وتاحیکستان خودرواسقاطی ازامارات و قطر وعمان واردمیکنن، ما افسوس میخوریم، بخدا این ننگه، این که کهنه دیگران را به نو خودمون ترجیح بدیم ننگه.
    • اسماعیل مرادی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      سلام اقامدیری که سالم باشه دزدنباشه عملکردشم شفافه اقای اوحدی ریس بنیادباید تصمیم بگیر
    • ابوذر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      لطفا یک نگاهی هم به عملکرد شرکت جمکو بکنید ما فکر کردیم با امدن مدیریت جدید اوضاع بهتر میشه نگو که هر سال دریغ از پارسال همیشه تو جلسات میگن که شرکت چند صد میلیارد سود کرده پس این سودها کجا میره چرا ما پرسنل هیچ سهمی از این سوهای نجومی اعلام شده نداریم خواهش میکنم رسیدگی فرمایید
    • هادی مهاجری IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      سلام چرا امور ایثار گران که از امتیاز برق و اب وگاز برای ایثارگران قرار داده چرا بخشنامه اش به این سازمانها نمی دهد ایثار گران سر گردان می کنند هر موقعه مراجعه می کنیم می گویند بخشنامه اش نیامده کی می اید
    • عباس IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 2
      ....گرفت از تولید داخل یا دخل همه رو دراوردن؟!؟
    • غلامشاه قربانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 1
      درود بر مهندس محمد رضا اسکندری مدیر توانا و نمونه