درخواست تولیدکنندگان لوازم خانگی برای فروش دولا پهنا به مردم!

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی خواستار ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی برای یک دوره ۵ ساله شد.

به گزارش تحریریه، عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی گفت: مطابق ماده ۱۶ قانون حداکثر استفاده از توان تولید کشور مصوب سال ۹۸، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا ثبت سفارش کالاهای مصرفی با دوام دارای مشابه ساخت داخل را تا پایان برنامه ششم توسعه ممنوع کند.

با توجه به ظرفیت این قانون و همچنین رو به پایان بودن برنامه ششم توسعه، درخواست تداوم موضوع ممنوعیت‌ها در قانون برنامه هفتم توسعه کشور از وزارت صنعت و همچنین کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست شد.

عباس هاشمی و برخی مدیران کشور گمان می کنند که با انحصاری کردن بازار به تولیدکننده و مصرف کننده لطف می کنند، درحالیکه سرنوشت بازار خودرو پیش چشم همه مردم است که بعد از 40 سال ممنوعیت واردات و اعطای صدها میلیارد دلار رانت، هنوز دو خودروساز کشور به تولید و مونتاژ بنجل های 30 سال پیش فرانسوی و مدل های سرهم بندی شده مثلا تولید داخل؛ مشغول هستند.

در دو سال اخیر که لوزم خانگی خارجی وارد کشور نشده است، تولیدکننده های داخلی مدل های بی کیفیت خود را به قیمت بهترین های مدل های روز مانند بوش آلمان روانه بازار کرده و چنان قیمت ها را افزایش داده اند که 70 درصد تولیدات آنها به دلیل عدم توان خرید مردم در انبارها دپو شده است.

پایان/

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 11104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =