روزهای آخر روحانی؛ واگذاری عجیب ۶هزار معدن

چندی قبل جمعی از معدنکاران در نامه‌ای به رئیس مجلس نسبت به شائبه تخلف و رانت در واگذاری این هزاران معدن در کشور هشدار دادند.

به گزارش تحریریه، چندی قبل جمعی از معدنکاران در نامه‌ای به رئیس مجلس نسبت به شائبه تخلف و رانت در واگذاری این 6هزار معدن در کشور هشدار دادند. در بخشی از آن نامه،معدنکاران با هشدار نسبت به شفافیت حداقلی برگزاری مزایده، تاکید کرده بودند: «برگزاری مزایده با این حجم بزرگی از معادن در زمان اتمام دولت یک نوع معدن‌پاشی به افراد خاص است.» 

از واگذاری ۶هزار معدن که بگذریم،مساله بعدی،قرار گرفتن نقاط جدید برای آزادسازی است که طبق نقشه‌های کاداستر وزارت صمت، این نقاط جدید بیش از ۳۰درصد از مساحت محدوده‌های معدنی کشور را دربرمی گیرد.

این مناطق قرار است برخلاف قوانین دولتی و بدون برگزاری مزایده از طریق یک وبسایت آزادسازی شوند.

با این حساب بیش از ۳۰درصد از مساحت محدوده‌های معدنی کشور را اولین نفراتی تصاحب خواهند کرد که موفق شده‌اند در اولین ثانیه‌های باز شدن سایت، ثبت‌نام کنند.

بسیج دانشجویی 450دانشگاه کشور نیز طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام اژه‌ای خواستار ورود دستگاه قضا به ماجرای اقدام دولت برای واگذاری معادن کشور به بهانه اشتغال‌زایی و همچنین تعویق اجرای این طرح شدند.

منبع: قرارگاه سایبری عمار

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 11167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      کسی نمیتونه جلوی روحانی رو بگیره؟ ..
    • داود دادور IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      باید دستگاه قضایی بدون کوچکترین سهل انگاری این موضوع رو مکتوقف کنه. بوی خیانت به ملت میاد. با این اقدامات روحانی در این آخرین روزها، فقط گرفتاری های طاقت فرسا برای دولت بعدی ایجاد میکنه. در مورد سفق حقوق مدیران هم که این اتفاق نامبارک رو رقم زده و افزایش حداکثر 2.5 میلیونی رو زیرپا گذشته و فراتر از اون روفته که عملا در دولت بعد مشکل بودجه ایجاد خواهد کرد. باید به جد جلوی این افزایشها و معدن فروشی ها رو گرفت. این دولت قصدش اینه که زمین سوخته به دولت بعدی تحویل بده.