خبر بد برای مالکان خودروهای لاکچری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات کامل خودروهای لوکس بر اساس قانون بودجه امسال برای دریافت مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

به گزارش تحریریه، به نقل از صداوسیما، امیدعلی پارسا در حاشیه مراسم روز مالیات در جمع خبرنگاران افزود: آئین نامه اجرایی مربوط به مالیات بر خودروهای لوکس که قبلاً به دولت فرستاده شده بود دیروز در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در صورتی که این آئین‌نامه در هیأت دولت تصویب و ابلاغ شود برای وصول تا بهمن سال جاری فرصت داریم، گفت: مالیات مشمول را به کسانی که مشمول این قانون می‌شوند اعلام می‌کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره طرح جامع مالیاتی افزود: در سال ۹۹ کار بزرگی را نهایی کردیم و آن خروجی و هدف طرح جامع مالیاتی بود.

پارسا با اشاره به اینکه پارسال حدود ۶۰ درصد خوداظهاری مردم را بدون رسیدگی پذیرفتیم و امروز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خوداظهاری مؤدیان مربوط به مشاغل خرد را که روز آخر خوداظهاری آن بود پذیرفتیم گفت: پارسال و امسال حدود ۸۰ درصد اظهارنامه‌های مردم را آن طور که خودشان گفتند پذیرفتیم بنابراین سازمان امور مالیاتی تمرکز خود را روی ۲۰ درصد بقیه گذاشته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره سامانه مؤدیان و پایانه فروشگاهی نیز گفت: قرار است اطلاعات همه کسب و کارهای کشور، بزرگ و کوچک، شهر و روستا، مشمول و غیر مشمول به سازمان امور مالیاتی وصل شود که این کار بزرگی است و بحث‌های فنی و پیچیده دارد.

وی افزود: مهم‌تر از همه این‌ها همراهی مردم و ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای اجرای این کار است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اجرای این طرح به صورت تدریجی و در طول سال جاری انجام می‌شود گفت: این طرح تا پایان سال اجرایی خواهد شد و طراحی‌ها و زیرساخت‌های آن انجام شده و در حال تکمیل است.

پارسا گفت: بر اساس این طرح در فروشگاه‌های تک کالایی مثل (فروشگاه‌های پوشاک و میوه فروشی) دستگاه کارت خوان به پایانه‌های فروشگاهی تبدیل می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد از کسب و کارها در حال اتصال به این سامانه تک کالایی هستند که با دستگاه کارت خوان موجود قابل تبدیل به پایانه فروشگاهی است.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 11182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =