خبرخوش وزیر نیرو درباره قطعی برق

رضا اردکانیان درباره خاموشی ها اعلام کرده که با تصمیمات جدید در حوزه مدیریت توزیع برق، خاموشی‌ها به نصف کاهش یافت و در روزهای اینده کمتر هم خواهد شد.

به گزارش تحریریه، رضا اردکانیان در گفتگو با اخبار 14 شبکه 1 گفت: در ابتدای بحران کم آبی, ۴۰ درصد وابستگی به نیروگاههای برقآبی وجود داشت و الان این دسترسی به ۲۵ درصد رسیده است.
 
آقای رضا اردکانیان افزود: امسال به دلایل مختلف با افزایش مصرف قابل ملاحظه ای در مقایسه با سال قبل مواجه هستیم.
 
وی اضافه کرد: در مقایسه با روزهای مشابه در سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ که شاهد رشد یک تا سه درصدی بودیم امسال این رقم رشد چند برابری داشته است.
 
آقای اردکانیان با بیان اینکه افزایش دما و گرمای زودرس نه در کشور ما بلکه در اغلب نقاط جهان مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: خشکسالی باعث شده از حیث برق، دسترسی به حدود ۱۰ هزار مگاوات برقآبی امسال محدود شود.
 
وزیر نیرو به استخراج غیرمجاز رمزارزها اشاره کرد و افزود: در این زمینه همکاری خوبی بین دستگاه های نظارتی، قضایی، نیروی انتظامی، وزارت ارتباطات و وزارت نیرو در حال انجام است تا این واحدها را شناسایی کنند.
 
اردکانیان اشاره کرد: در روزهای اخیر عمدتا به دلیل کاهش استفاده از نیروگاههای برقابی, دچار خاموشی در بخش خانگی و تجاری شدیم.
 
وی گفت:‌ در روزهای اخیر با پشتیبانی دولت همکاری خوبی با صنایع بزرگ داشتیم ضمن اینکه مقرر شد تعطیلات و تعمیرات سالیانه زودتر از موعد مقرر انجام شود.
 
اردکانیان افزود: با تصمیمات جدید در حوزه مدیریت توزیع برق، خاموشی ها به نصف کاهش یافت و در روزهای آینده کمتر هم خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت نیرو این است که قطعی ها را به حداقل برسانیم گفت:‌ برخی از ناهماهنگی ها و قطع خارج از جدول زمانبدی اعلام شده, به دلیل اختلالات در سیستم هاست.
 
اردکانیان درباره کاهش استفاده برق در صنایع و لطمه خوردن به آنها توضیح داد: درحال حاضر همه واحدهای ما در سقف تولید و مدار قرار دارند و آخرین واحدهای ما, واحد ۳۰۰ مگاواتی ورامین و اهواز بود که پس از تعمیرات سالیانه, روز گذشته در مدار تولید قرار گرفت.
 
وزیر نیرو اضافه کرد: نیروگاه هزار مگاواتی اتمی بوشهر هم که به مدت دو هفته از مدار خارج شده بود به مدار برگشت و هم اکنون در سقف تولید قرار داریم.
 
اردکانیان گفت: کاهش زمان کارکرد در صنایع با هماهنگی وزارت صنعت و بعضا واحدهای صنعتی صورت می گیرد تا با تغییر زمان تعطیلات و تعمیرات سالیانه, به گونه ای عمل کنند که بار مصرف در این دوره بحرانی, کاهش یابد البته این به گونه ای است که سعی خواهد شد کمترین اختلال در تولید صورت بگیرد.
 
وی افزود: همانگونه که معاون اول رئیس جمهور تاکید داشتند در دو سه هفته ای که قرار است واحدهای صنعتی تعطیل و یا تعمیرات داشته باشند باید هیچ مشکلی برای نیروها ایجاد نشود.
 
اردکانیان با بیان اینکه روز گذشته در واحد تهرانپارس مشکلی ایجاد شد، گفت: تا جایگزین شدن ترانسفورماتور تهرانپارس محدودیت هایی در منطقه ایجاد شد البته اینگونه حوادث در زمان اوج مصرف, اجتناب ناپذیر است.

اردکانیان ضمن تشکر از هموطنان افزود: خاموشی ها باعث مشکلاتی برای هموطنان شده که از همین جا عذرخواهی می کنم و مطمئنم حق مسلم مردم است که از این وضعیت ناراضی باشند و وظیفه ماست که این مشکلات را که ناشی از شرایط متعدد است رفع کنیم.

منبع: صداوسیما

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 11205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 0
      ایا در کشورهای عربی هم قطعی برق وجود،دارد،عراق و سوریه که جنگ زده هستند،را بذارید،کنار ایا دو ساعت قطعی،برق یه بچه نوزاد،چکار کنه مزیضهای بستری در منزل چکار کنند،سالمندان چکار کنند، چرا تو هر زمینه باید،بذاریم به حد،بحران که رسیدیم اونوقت بفکر چاره باشیم