بازاری که آینده پرسودی ندارد

بیت کوین پس از تحمل چند هفته سیر نزولی روزهای نسبتا آرامی را طی می کند؛ تحلیلگران در هفته های پیش رو برای مهمترین رمزارز جهان بازار پرسودی را پیش بینی نمی کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «کوین دسک» در تحلیل بازار رمز ارزها نوشت، معاملات ارزهای رمزپایه پس از یک هفته بی ثبات روز گذشته با رشد معاملات همراه شد. بیت کوین در زمان فشار بیش از ۳۳هزار دلار پشتیبانی داشت و تقریبا برای یک هفته ثابت ماند. نمودارهای فنی نشان می دهد که خریداران در بالای ۳۰ هزار دلار فعال خواهند ماند اگرچه حرکت صعودی در آخر هفته شروع به کند شدن می کند.

«سین رونی» سرپرست تحقیق درباره دارایی های رمزنگاری در شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال «والکری اینوستمنتس»، در ایمیلی به «کوین دسک» نوشت: «احتمال کاهش قیمت در محدوده میانی ۲۰ هزار دلار همچنان وجود دارد اما معامله گرانی که به دنبال رسیدن به قیمت های بالای قبلی هستند ناامید خواهند شد».

آخرین قیمت ها

بیت کوین BTC): ۳۳۴۲۲.۱) دلار ، مثبت ۱.۲۵ درصد افزایش

اتر ETH): ۲۱۲۷.۶) دلار، منفی ۱.۴۳ درصد کاهش

رونی نوشت: «کاهش قیمت ماه می چشمگیر بود در حالی که تجمع زنجیره ای بیت کوین فروخته شده در آن قیمت نزولی به سرمایه گذاران بلند مدت در طول هشت هفته، اقدام جانبی در این قیمت بود که اتفاق افتاده است. این بازار به خوبی آماده می شود تا پس از پایان تابستان با افزایش قیمت به سه ماهه چهارم برود».

انباشته شدن «پوزیشن شورت» در بیت کوین

روز پنجشنبه بیش از ۵ هزار شورت بیت کوین به صرافی «بیت فاینکس» اضافه شد. اگر بخواهیم یک تعریف ساده از پوزیشن شورت داشته باشیم می توان اینگونه بیان کرد، زمانی که معامله گر روی یک روند نزولی وارد معامله شده و از پایین آمدن قیمت سود می کند وارد پوزیشن شورت شده است.

انباشت اخیر در پوزیشن شورت هنوز کم‌تر از حد اوج در ماه ژوئن است، این موضوع حاکی از آن است که بدبینی ها به روند بازار می‌تواند همچنان به روند نزولی خود که در ماه آوریل آغاز شد، ادامه دهد. در پایان بدبینی شدید می تواند منجر به یک فشار کوتاه شود زیرا خریداران به شرایط فروش بیش از حد پاسخ می دهند که این باعث افزایش قیمت می شود.

شرکت «روفر» سرمایه‌گذاری کوتاه مدت خود را در بیت کوین به پایان رساند

شرکت روفر سرمایه‌گذاری کوتاه مدت خود را در بیت کوین به پایان رسانده و از آن طی ۵ ماه حدود ۱٫۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این شرکت مدیریت سرمایه انگلیسی اعلام کرد کل ذخایر خود را در ماه آوریل به فروش رسانده است. «دانکن مکینس» یکی از مدیران رافر در پست وبلاگی نوشت: «چه چیزی تغییر کرده است؟ قیمت!»

مکینس نوشت: «در ماه نوامبر گذشته، ما بیت کوین خریدیم زیرا آن را به عنوان گزینه ای با ارزش و رو به رشد همراه با ریسک و سود بسیار بالا و البته جذاب مشاهده کردیم». با این حال، حدس و گمان های خرده فروشی و اوج نقدینگی نشان دهنده شرایط ناخوشایند بازار در اوایل سال جاری است، موضوعی که باعث شد شرکت روفر در ماه آوریل بیت کوین خود را بفروشد.

بیت کوین در مقابل کالاها

در هفته های اخیر، همبستگی بیت کوین با S&P ۵۰۰ در حال افزایش است، اما همبستگی آن با کالاها همچنان رو به کاهش است. این واگرایی می تواند بیت کوین را برای سرمایه گذارانی که به دنبال تنوع در انتخاب بین سهام، کالاها و ارزهای رمزپایه هستند، جذاب کند.

پایان/

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 11278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =