نتیجه چند دور مذاکرات در وین؛ تحریم جدید نفتی

وال استریت ژورنال مدعی شد کاخ سفید به دنبال بررسی تحریم‌ها علیه ایران در زمینه فروش نفت به چین است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای آن‌ها را عملی کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی تحریم‌های شدیدتر در زمینه فروش نفت ایران به چین است تا در صورت موفق نبودن مذاکرات هسته‌ای در وین آن‌ها را به سرعت اعمال کند.

مقامات آمریکایی همچنین ادعا کردند این تحریم‌ها به عنوان گزینه فشار برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای در نظر گرفته می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال در خبر خود مدعی شده مقامات آمریکا به نقل از برخی منابع خبری می‌گویند ایران دیگر برای ادامه مذاکرات هسته‌ای تمایلی ندارد؛ از این رو کاخ سفید قصد دارد از اهرم فشار برای به نتیجه رساندن این گفتگوها استفاده کند.

همچنین در خبر این روزنامه آمده است که مقامات آمریکایی در حال آماده سازی طرح تحریم‌های جدید علیه فروش نفت ایران به چین هستند.

در این خبر همچنین ادعا شده چین یکی از مشتریان اصلی ایران در خرید نفت است که به صادرات تقریبی یک میلیون بشکه نفت در روز تهران کمک به سزایی می‌کند. این روزنامه همچنین در ادامه عنوان کرده درآمد قابل توجه ایران از فروش نفت پس از اعمال تحریم‌های شدید آمریکا از طریق کشور چین است.

مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده گفته اند: اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه‌ای نرسد آن‌ها در اسرع وقت تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهند کرد.

مذاکرات هسته‌ای ایران از فروردین ماه سال جاری تا به حال در شش نشست و با حضور اعضای گروه ۴+۱ در وین برگزار شده؛ این مذاکرات در حال حاضر با کارشکنی طرف‌های غربی به نتیجه عملی نرسیده است. غرب هر بار پیش شرطی را برای بازگشت به توافقنامه هسته‌ای مصوب سال ۲۰۱۵ برای ایران تعیین می‌کند.

این در حالی است که به گفته سخنگوی دولت ایران، کشورهای غربی برای نشان دادن صداقت خود در گفتگوهای هسته‌ای باید بدون هیچ پیش شرطی به این توافقنامه بازگردند.

منبع: yjc

پایان/

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
کد خبر: 11477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =