تبادل زندانیان ارتباطی به برجام ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:موضوع تبادل زندانیان ارتباطی به اصل برجام ندارد و آمریکا با طرح موضوعات حاشیه ای نشان داده که علاقه ای به سرانجام یافتن برجام ندارد.

به گزارش تحریریه، شهریار حیدری، اظهار داشت: آمریکا همواره در سیاست خارجی خود بی‌ثبات بوده و مثال این موضوع خروج ناگهانی و یکجانبه از برجام است در شرایطی از سوی این کشور انجام شد که سالها کشورهای مختلف دنیا برای آن تلاش کردند.

وی افزود:مسائلی که امروز به روند مذاکرات اضافه شده نظیر مسائل دفاعی و  ادعاهای حقوق بشری باعث کندی روند تصمیم گیری شده است در حالی که جمهوری اسلامی ایران هرگز برجام را به حاشیه نبرده و عملکرد شفافی در مقابل این توافق داشته است،برجام یک توافق بین المللی است اما آمریکا با عملکرد خود و با اضافه کردن موضوعات حاشیه ای به آن بارها نشان داده که نمی خواهد نتیجه ای از آن حاصل شود.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: بحث تبادل زندانیان موضوعی نیست که ارتباط ساختاری با برجام داشته باشد البته ایران با حسن نیت با این موضوع برخورد کرده است اما آمریکا باید بداند اگر موضوع طلبکاری مطالبه باشد جمهوری اسلامی ایران به واسطه عملکرد  آمریکا در 40 سال اخیر مطالبات بیشتری از آمریکا دارد.

حیدری تصریح کرد:حمله به هواپیمای مسافری،حمایت از گروههای تروریستی و تلاش علیه منافع کشورمان در مجامع بین المللی تنها بخشی از جنایات آمریکا علیه ایران است که اگر قرار به بهانه جویی و طلب کاری باشد باید ابتدا به آنها رسیدگی شود.

روز گذشته عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی در مورد تبادل زندانیان گفت:آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کنند که تبادل زندانیان را  با برجام را متوقف کنند. آنها تبادل زندانیان را گروگان اهداف سیاسی قرار داده اند و باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می شوند.

منبع: خانه ملت

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
کد خبر: 11488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =