پدیده عجیب و بی سابقه اقتصادی در آمریکا!

رئیس بانک فدرال رزرو ایالت مینیاپولیس با بیان اینکه کمک های دولتی و مزایای بیکاری انگیزه کار را در میان آمریکایی ها تضعیف کرده است تاکید دارد نگرانی از ویروس دلتا ممکن است بهبود اقتصادی این کشور را کُند نماید یا آن را به تاخیر بیندازد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «فاکس بیزینس» در گزارشی نوشت، «نیل کشکاری» از مقامات و کارشناسان برجسته اقتصادی آمریکا هشدار داد که نگرانی از ویروس دلتا می تواند بهبود اقتصادی را کُند کند

وی که رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس هم است، تاکید می کند که تورم «بیشتر» از آنچه انتظار داشت، بوده است اما اصرار دارد که این روند موقتی است.

نوع دلتا ویروس کرونا پیش از این برخی از مقامات را مجبور به بازگرداندن قانون استفاده از ماسک کرده است اما «نیل کشکاری» رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس هشدار می دهد که این ویروس می تواند مانع بازگشت بهبود اقتصادی شود.

کشکاری در مصاحبه ای با شبکه «سی‌بی‌اس» و برنامه «روبرو  با ملت» (Face the Nation) گفت که نوع دلتای کرونا به دلیل سرعت انتقال بیشتر در بین آمریکایی ها نوعی «احتیاط» ایجاد می کند که این امر هنگام بازگشت به سر کار باعث تردید آنان می شود.

او گفت: «من بسیار خوشبین بودم که پاییز بازار کار بسیار قوی و پر رونق باشد و بسیاری از آمریکایی ها به سر کار بازگردند». این هنوز هم سناریوی اصلی من است اما اگر مردم از نوع دلتا نگران باشند، این نوع جدید بیماری می تواند تا حدی بهبود بازار کار را کند کرده و بنابراین مانع بهبود اقتصادی ما شود. بنابراین هر چه زودتر بتوانیم افراد را واکسینه کنیم، هر چه زودتر بتوانیم ویروس دلتا را تحت کنترل بگیریم وضعیت اقتصادی ما بهتر خواهد بود».

کشکاری خاطرنشان کرد: علاوه بر احتیاط در مورد ابتلا به این بیماری، عوامل غیر مستقیم دیگری نیز در پشت پرده عدم بازگشت افراد به کار وجود دارد. وی گفت که این ها شامل مشکلات مربوط به مراقبت از کودکان و افزایش مزایای بیکاری است. جمهوری خواهان هشدار داده اند که این مزایا منجر به عدم انگیزه برای بازگشت به کار شده است زیرا در برخی موارد مزایای آن بیش از مشاغلی است که مردم دارند.

جمهوری خواهان از دولت خواسته اند تا به مزایای افزایش یافته که ۳۰۰ دلار اضافی در هفته ارائه می دهد، پایان دهد، این قانون در ۶ سپتامبر منقضی می شود. در ماه می، بایدن هشدار داد افرادی که پیشنهادات شغلی را رد می کنند، ممکن است مزایای خود را از دست بدهند. تاکنون ۲۶ ایالت از افزایش مزایای بیکاری خودداری کرده و از افراد بیکار خواستند که به دنبال کار باشند.

«برایان دیس» مدیر شورای ملی اقتصاد، خوشبین تر است و در حالی که تقریبا ۷۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند به «فاکس نیوز یکشنبه» گفت که «مشاغل فراوان و دستمزدها رو به افزایش است».

دیس گفت: «ما باید هوشیار بمانیم، باید تمرکز خود را حفظ کنیم اما ما، اقتصاد ما و این بهبود قوی هستند و شتاب با دوام در اقتصاد وجود دارد، ما فقط باید این روند را ادامه دهیم».

کشکاری همچنین به تورم اخیر پرداخت و اعتراف کرد که «تورم بیشتر از آن چیزی بود که فکر می کرد» اما او هنوز اعتقاد دارد این تورم موقتی است زیرا تورم گسترده ای در کل اقتصاد موجود نیست. با این حال او گفت: «ما دقت زیادی در این زمینه می کنیم».

پایان/

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 11708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =