منابع نفتی باید در اختیار بازنشستگان تامین اجتماعی  هم قرار گیرد

یک فعال خانه گارگر گفت: دائمی سازی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را جزو مطالبات دانست و گفت: این طرح در دولت های قبلی ناقص اجرا شده است.

به گزارش تحریریه،  نصراله دریابیگی با اشاره به اجرای طرح همسازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: این طرح در دولت های گذشته از جمله دولت دوازدهم اجرا شد ولی به صورت ناقص بوده است.

وی با اظهار اینکه طرح همسان سازی حقوق دو بار در دولت دوازدهم اجرا شده است، افزود: این طرح تا اندازه ای اجرا شده است ولی طبق توافقی که با سازمان مدیریت داشتیم این بود که به بازنشستگان کشوری و لشکری از منابع نفت مزایایی پرداخت می شود که باید به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز 
پرداخت شود.

این فعال حوزه کارگران  دائمی شدن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را جزو مطالبات دانست و گفت: در قالب توافق، دولت باید هر سال در لایحه بودجه، اعتباراتی را برای پرداخت بدهی به تامین اجتماعی در نظر بگیرد و قرار بود این بدهی پنجساله مسترد شود.

پایان/

۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 11728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      1 0
      ما بازنشستگان نفت از ارسال تا این لحظه تک ریالی بابت متناسب سازی ویا همسان سازی پرداخت نشده تازه دریافتی زیر خط فقر زیاد داریم و هیچ طرح مثبتی از سوی زنگنه انجام نشده.
    • سعید IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      1 0
      با سلام و ادب خدمت جناب دریابیگی خیلی ممنون از توصیه و پیشنهاد جنابعالی ولی خواستم خدمت شما عرض کنم این آقایون بدهی های سال ۹۹ از مهرماه تا آخر سال و مابه التفاوت فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی را هر روز به بهانه ایی پرداخت نمیکنند عزیز دلم حالا شما میفرمائید از سهم نفت به ما پرداخت کنند آنموقع دیگر حقوق خودمان را هم به بهانه های مختلف ا، دست میدهیم یه رو، میگویند نفت فروش نرفت نداریم بدهیم یا روز میگویند نفت آمد پائین کمتر حقوق بدهید ووووو خدا پدر شمارو بیامرزه ولی در نهایت خواستم خدمت شما بگویم که بدهی های ۱۲ ساله دولت هنوز پرداخت نشده خیلی ممنون ولی بفرمائید بدهی های خود را اول دولت پپردارد تا برای مانده های سال‌های قبل ما دغدغه نداشته باشیم تا بعد تشکر میکنیم
    • جوادعرفان طلب اوینی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      بنام الله پاسدارخون شهیدان. وقتی ضابطه درستی دراین سازمان وجودندارد. شرکت شستا " شرکت سرمایه گذاری تا'مین اجتماعی هم خودش راکنارکشیده.پس توبخوان حدیث مفصل ازاین مجمل.یاعلی.
    • داریوش IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      4 0
      همسان سازی تامین اجتماعی با لشکری و کشوری اصلا قابل مقایسه نبوده چون پایین ترین رقم برای تامین اجتماعی را اجرا کردند
    • رشیدبرزگر IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      ما بازنشستگان تامین اجتماعی که به پیروزی آقای رئیسی امیدواربودیم و تا حد امکانات خود در این پیروزی نقش آفرینی داشتیم محضر مبارک ریاست محترم جمهوری اسلامی اعلام می کنیم حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را متاسفانه همطراز سایر صندوق های بازنشسته همسان سازی نکردند و بااینکه اینجانب مدیرکل در سازمان خود بودم ولی امروز بسیار پائین تر از همطراز خودر حتی خود سازمان تامین اجتماعی دریافتی دارم که خدا را خوش نمیاد با این وضع تورم و گرانی و تعداد عائله که الحمدلله همه شان در سن ازودواج و بیکار هستند ، از آن مقام محترم و بسیار عزیز تقاضا داریم دستور فرمایند به وضع هم سان سازی این بازنشستگان این سازمان نیز رسیدگی شود و مطالبات سازمان را از دولت بموقع بدهند و به وضع بسیار نابسامان شستا توجه جدی بشود .
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      3 0
      کاملا" درسته
    • یه بازنشسته تامین حداقلی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      تامین اجتماعی هر چی پول میگیره به بالا بگیرها و کارکنان خود سازمان میده و کانون بازنشستگان هم یا کارشون رو توجیه میکنه یا براشون هورا میکشه!!!!!!!!!! این وسط ما حداقل بگیرها هر سال بیچاره تر از قبل میشیم....اگر پولی به تامین اجتماعی داده میشه باید خود دولت و بازنشستگان(بخصوص حداقل بگیرها) برای تقسیم شدنش تصمیم بگیرند
    • امیر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 1
      آقای دریابیگی اینا حقی که حرفش و زدن به بازنشسته بدن بقیه پیشکش!یعنی ما با این حرفتون حق نداریم به سوادتون شک کنیم؟!اینا عیدی بازنشسته تامین اجتماعی رو کارمندی محاسبه میکنن.ولی افزایش حقوق سالانه رو کارگری اونم از نوع فرمولی که باید یک بازنشسته پایینترین افزایش حقوق خط فقر و بگیره،که با شفاف سازی نکردن صندوقها به راحتی میشه فهمید تبعیض زیادی بین صندوقها هست،میشه مقایسه کرد که دوتا بازنشسته از دوتا صندوق تو کمترین حالت با همون اندازه سابقه و گروه شغلی دومیلیون تومن تبعیض بینشون هست.آقای دریابیگی خودمونو گول نزنیم، دروغ و به تمسخر گرفتن بازنشسته و ازکارافتاده و بازمانده، تو سازمان داره بیداد میکنه.اونوقت دنبال سهام نفت هستین؟بازی دادن جامعه کارگری و بازنشستگان تو سازمان،با تبعیضی که درست کردن داره بیداد میکنه. از اردیبهشت تا الان دارن مابه التفاوت بازنشسته ها رو به بهانه های مختلف میپیچونن!اومدن با فرمول مسخرشون حقوق و یک سوم وخط فقر پرداخت میکنن و با افتخار از عددش حرف میزنن!
    • امیر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
       سالاری میاد میگه:برای ۳سال دیگه همسانسازی بازنشسته ها منابع گذاشتیم کنار، ولی نمیتونه چندرغاز مابه التفاوت و از روی منابع برداره و بعدش که تامین اعتبار شده جایگزین کنه؟!از بیمه تکمیلی ۷برابری حرف میزنن، ولی یه ویزیت و بیمه آتیه متعهد نمیشه!سالاری و بیمه آتیه چیو ۷برابر کردن؟ حتما هزینه پیوند مغز و استخوان که هزینش ۵میلیارده ولی سقف تعهد ۷برابری بیمه ۷۰میلیون میشه رو ! پس بازنشسته دعا کنن نیاز به جراحیهای سنگین پیدا کنن تا تعهد ۷برابری دیده بشه.بیمه تکمیلی یعنی تعهد به غیر از جراحیهای سنگین تعهد پرداخت ویزیت دارو دندونپزشکی عینک ویلچر عصا و کلی چیزای دیگه از طرف بیمه گر،بیمه عمر میکنن تو فیش حقوقی ۱۲هزارتومن کسر میکنن ولی هیچ سندی دست بازنشسته نمیدن.از کجا معلوم که اصلا بیمه عمری وجود داشته باشه؟یه وام میخوان بدن اونم ۷میلیون با هزارجور تبصره،مثلا میگن: به بازنشسته بالای ۷۰سال تعلق نمیگیره،مگه وام بیمه نیست که این حرف و میزنن؟اینا حق بازنشسته که تو دستشونه رو نمیدن.اونوقت حرف از حق تو وزارتخونه دیگه میزنین؟تا امثال نادران تو مجلس مثلا انقلابی نشسته هیچ خبری از این حق و حقوقا نیست.
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      مستمری بگیران تامین اجتماعی با 30 سال کار چرا باید حقوقشان اینقدر کم با شد به تمام گروه ها 5 سال اضافه کردند مثل فرهنگیان ولی به مستمریان نه این عدالت است؟ بودجه مجلس را اضافه شود تورم ندارد حقوق فرهنگیان وکشوری وووو اضافه شود تورم نیست ؟ولی حقوق مستمری بگیران نباید اضافه شود تورم زاست؟عدالت این است؟
    • جانباز IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      سلام وخسته نباشید اقای دریا بیگی لطفا در مورد مزایای جانباری وایثارگری که به بازنشستگان کشوری ولشگری پرداخت میشود ولی متاسفانه به بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ حقی قائل نشدند چرا که ابن مزایا در بودجه هرساله دیده شده با ابن تفاوت که ففط به جانباران بازنشسته کشوری ولشکری پرداخت میشود ولسانی دم از کشور اسلامی وعدل علی وعدالت می زنند ولی در عمل تهی از هر گونه عدالت هستند چرا که همه ما در یک سنگر ودر یک جبهه دفاع کردیم جنگیدیم وهمه جزء یک کشور هستیم مزدور و بیگانه ویا شهروند درجه دو نیستیم که این جفا وتبعیض در حق ما میکنند امیدواریم حضرت عالی اقدامی در این امر بفرمایید از طرف تعدادی از جانبازان باز نشستگی تامین اجتماعی