جنگ اقتصادی جدید سعودی علیه مردم یمن

تصمیم عربستان برای اخراج کارگران یمنی از مناطق جنوبی این کشور که بیانگر پافشاری ریاض برای ادامه جنگ اقتصادی علیه یمن است می تواند پیامدهای خطرناک و تشدید بحران معیشتی را برای هزاران خانواده یمنی به دنبال داشته باشد.

به گزارش تحریریه روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارش خود نوشت، مقامات عربستان به همه تاسیسات عربستان در جنوب این کشور که دارای کارگران یمنی هستند هشدار داده اند که قرارداد این کارگران را تمدید نکنند و شرایط را برای بازگشت اجباری آن ها به یمن در مدت کمتر از ۴ ماه آماده کنند.

شمار کارگران یمنی در جنوب عربستان حدود ۸۰۰ هزار تن برآورد شده است و حال عربستان تلاش می کند کارگرانی با تابعیت های دیگر را جایگزین کارگران یمنی کند.

به نوشته این روزنامه لبنانی، سردمداران عربستان با تصمیم خود برای اخراج کارگران یمنی از مناطق جنوبی عربستان برای تحقق اهداف سیاسی خود تلاش می کنند. این اقدام بیانگر پافشاری ریاض برای ادامه جنگ اقتصادی علیه یمن است. این تصمیم سعودی ها می تواند زیان های بسیاری به یمنی های وارد کند. این یمنی ها مجبور می شوند فروشگاه ها و دارایی های خود را به بهای ناچیزی بفروشند و به کشور خود بازگردند. این تصمیم پیامدهای خطرناکی و بحران معیشتی جدیدی را برای هزاران خانواده یمنی به دنبال دارد.

Growing criticism of Saudi deportations | al-bab.com

بسیاری سازمان های انسان دوستانه و حقوق بشری از تصمیم عربستان در این زمینه انتقاده کرده اند و آن را نشان دهنده رفتار برتری جویانه ای دانسته اند که عربستان نسبت به کارگران یمنی اعمال می کند. تارنمای «الخلیج اونلاین» امارات هم در این زمینه نوشت «ولید المسقاف» فعال حقوق بشری یمنی معتقد است قوانین و سازمان های عربستان حقوق کارگران را رعایت نمی کنند و این موضوع سبب شده است که کارفرمایان بر کارگران مسلط باشند و ذخایر آنان را به چپاول ببرند.

حقوق کارگران در برابر حداقل ۱۶ ساعت کار پایین است و در برخی موارد از افراد زیر ۱۶ سال به عنوان کارگر استفاده می شود که این بیانگر نادیده گرفتن حقوق بشر است. بسیاری از کارگران از سوی کارفرمایان خود شکنجه یا زندانی می شوند و حتی در برخی موارد این کارگران به دلیل شکنجه و عذاب کارفرمایان، جان خود را از دست داده اند.

پایان/

۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 11872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =