گام مهم شورای شهر برای کاهش قیمت مسکن

عضو شورای شهر با انتقاد از توقف حدود یک ساله صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: در سال مانع زدایی از تولید باید این فرآیند به دو هفته تقلیل یابد.

به گزارش تحریریه، میثم مظفر عضو شورای شهر پس از استماع گزارش معاون امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به جایگاه امور مناطق در کنترل پیشرفت پروژه‌ها و همچنین نظارت بر خدمات رسانی به شهروندان گفت: این معاونت از جنس حلقه تشکیلاتی و مدیریتی است که می‌تواند با نگرش تسریع خدمات رسانی ورود کند و این بابت درخواست می‌کنم امور مناطق با کمک معماری دنبال کننده اطاله صدور پروانه ساخت در مناطق باشد که متأسفانه در وضعیتی معیوب قرار دارد.

وی ادامه داد: مالکان برای صدور پروانه ساختمانی به منظور نوسازی، بعضاً بیش از یکسال در پاس‌کاری خدمات الکترونیک و ارگان‌های خارج از شهرداری هستند و مردم گرفتار شده‌اند.

مظفر ابراز داشت: در حالی که تمام انگیزه ما باید برطرف کردن مطالبات به حق شهروندان باشد و در وضعیتی که در شهرداری با کمبود منابع پایدار مواجه است در سال مانع زدایی از تولید در تولید مسکن موانع زیادی ایجاد شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه باید یک بازنگری در فرآیندهای صدور پروانه‌های ساختمانی ایجاد شود، گفت: باید این فرآیند به دو هفته تقلیل یابد.

وی گفت: تجربه‌های جهانی نشان می‌دهد صدور پروانه ساخت بر خط در کمتر از یک روز اعطا می‌شود و این معاونت باید نگاه جدی تری به این موضوع داشته باشد.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 12052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =