وزیر ورزش برای عملی کردن وعده هایش فقط ۶ ماه فرصت دارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس وعده داد تا رأی اعتماد نمایندگان را جلب کرد و حالا باید پس از این برای محقق کردن برنامه خود تلاش کند.

به گزارش تحریریه، امیر واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان و چالش‌های پیش روی او گفت: عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در تمامی عرصه‌ها از جمله ورزش عیان است. در بُعدهای سیاسی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی چالش‌های جدی به وجود آمد. الان که حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده است، باید به وعده‌های داده شده او توجه زیادی شود تا عملیاتی شدن آن مورد بررسی قرار بگیرد.

تا ۶ ماه آینده برنامه‌های وعده داده شده وزیر ورزش باید محقق شود
وی گفت: سجادی از ورزشکاران و قهرمانان گذشته بوده و این ویژگی می‌تواند در تحقق برنامه‌های او تأثیرگذار باشد. به هر حال او برای رسیدن به این جایگاه یکسری وعده و وعید داده تا رأی اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند. بنابراین باید کارشناسان و اهالی ورزش پس از انتخاب او به عنوان وزیر، به برنامه‌ها و وعده‌هایی که می‌دهد توجه کنند که من فکر می‌کنم تا ۶ ماه آینده آنچه را که وعده داده، نشانه‌هایی از آن ظهور خواهد کرد.
واعظ آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: وزیر ورزش در برنامه‌های ارائه شده در صحن علنی مجلس این ادعا را داشته که در شهرها به واسطه ورزش شور و نشاط ایجاد می‌کند. شهر به عنوان یک مجموعه زنده زمانی که شاداب شود، تأثیر آن را در زندگی مردم خواهد گذاشت. این یک وعده بزرگ است که از سوی وزیر ورزش و جوانان مطرح شده. من امیدوارم این برنامه‌ها که در صحن علنی مجلس برای آحاد مردم عنوان شده، محقق شود. اینکه حالا آنها به عنوان متولی چه سازوکاری برای تحقق وعده و وعیدهای خود به کار بگیرند، با خودشان است اما تا ۶ ماه آینده همه چیز مشخص خواهد شد.

سال‌هاست آدرس غلط می‌دهند که ورزش دست سیاسیون است
کارشناس ورزش عنوان کرد: من فکر می‌کنم علاوه بر این مسائل، مهم‌ترین موضوع در وزارت ورزش و جوانان، انتخاب افراد کارآمد است. با توجه به ظرفیت وزارتخانه و صحبت‌هایی که ارائه شده، افرادی باید در این مجموعه انتخاب شوند که اثرگذاری قابل قبولی داشته باشند. رئیس جمهور تأکید داشتند که سجادی از طیف قهرمانان و تحصیل‌کرده‌های ورزش بوده است و این اتفاق که یک ورزشی مسئولیت وزارت ورزش را بر عهده گرفته است، بسیار مثبت است. هر چند که من معتقدم ورزش از ابتدا دست اهالی ورزش بوده و این یک آدرس غلطی است که می‌گویند ورزش دست سیاسیون است. مگر افرادی مثل گودرزی و نصرالله سجادی که در وزارتخانه و کمیته ملی المپیک حضور داشتند، از طیف ورزش نبودند؟

در وزارت ورزش و جوانان باید مدیر و مدبر هم داشته باشیم
آشتیانی تأکید کرد: همان‌طور که گفتم این آدرس غلطی است که در این چند ساله در ورزش ایران باب شده است. ضمن اینکه من معتقدم ما خلأ مدیریت داریم. مشکلات مدیریتی پاشنه آشیل ورزش ایران شده است و علاوه بر اینکه باید قهرمانان ورزشی و تحصیل‌کرده‌ها در بدنه وزارتخانه حضور داشته باشند، باید مدیر و مدبّر هم در کنار آنها تربیت شود که در صورت نبود هر کدام از اینها، ورزش با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

منبع: آنا

پایان/

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
کد خبر: 12157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =