شکایت وزارت بهداشت از گمرک، پاسخ شگفت انگیز گمرک را به دنبال داشت

بعد از شکایت سازمان غذا و دارو از سازمان گمرک، حالا این سازمان مباحثی را در خصوص تعارض منافع مطرح کرده است.

به گزارش تحریریه،  روز گذشته و بعد از بازدید جنجالی وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی در ابتدای هفته جاری معاون وزیر بهداشت در نامه به معاون سازمان بازرسی به دلیل ورود بدون مجوز برخی اقلام دارویی از جمله داروهای مربوط به کرونا از گمرک شکایت کرد.

در نامه شانه ساز به عرب انصاری معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در باره ورود کالاهای فاقد مجوز وزارت بهداشت به گمرکات آمده است:‌ بدینوسیله به استحضار می رساند بر خلاف رویه های قانونی و اداری ، گمرک جمهوری اسلامی ایران بدون دریافت و اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام به صدور مجوز ورود برخی از اقلام دارویی به گمرکات نموده است که این امر منجر به انباشت دارو در گمرکات در شرایط نگهداری نامطلوب شده است و ترخیص این کالاها بدون تائید وزارت بهداشت منجر به مخاطره افتادن سلامت هم میهنان عزیز کشورمان خواهد شد.

معاون فنی گمرک ایران در واکنش به شکایت  معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از گمرک به سازمان بازرسی کل کشور در مورد ترخیص داروهای مقابله با کرونا دست به افشاگری زد.

مهرداد جمال ارونقی در نامه به شانه ساز به جزئیات تعارض منافع واردات اقلام دارویی توسط برخی شرکت‌ها اشاره کرده است.

 آن مرجع محترم اعلام نموده " اداره بازرسی فنی دارو بتاریخ ۱۴۰۰/۵/۴، گزارشی مبنی بر موارد متعدد شکایت و ریکال از داروهای مختلف شرکت Kwality هند در سال های گذشته، بدلایلی چون وجود رسوب، ذرات خارجی و حشره در ویال های تزریقی و تغییر رنگ و شکل دارو را به معاونت برنامه ریزی اداره کل دارو ارائه و اعلام کرد که کلیۀ خطوط تولید محصولات دارویی شرکت مذکور مورد تأیید آن اداره نمی باشد." حال از آن مرجع محترم درخواست دارد اگر این موضوع در ۴ مردادماه سالجاری به اطلاع سازمان غذا و دارو رسیده است، چگونه در تاریخ ۶ مرداد سالجاری، سازمان غذا و دارو طی نامه شمارۀ ۲٣۵۱۸/۶۵۵) دقیقاً برای داروی رمدسیویر از همان برند و از همان کارخانه و دقیقاً برای همان شرکت، مجوز ترخیص صادر و به گمرک ابلاغ نموده است تا کالا ترخیص شود؟ و به فرض اینکه گزارش اداره بازرسی فنی دارو با تأخیر به سازمان غذا و دارو واصل شده (که چنین نبوده) ، چرا نسبت به جلوگیری از پخش و توزیع این دارو اقدامی نشده است؟ و این اجازه داده شده تا کالا از گمرک ترخیص و به چرخۀ توزیع، روانه شود؟

پایان/

۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 12225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =